خبرگزاری کار ایران

سعید محمد خبر داد:

جاذبه‌های مناطق آزاد برای صنایع پتروشیمی

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۴۶۴۴

تفاهم‌نامه همکاری بین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و شرکت ملی صنایع پتروشیمی امضا شد.

به گزارش ایلنا، تفاهم نامه همکاری بین «سعید محمد» مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و «مرتضی شاهمیرزایی» معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران به امضاء رسید. 

این تفاهم نامه همکاری در هشت ماده تنظیم شده است، از جمله اهداف امضای این تفاهم نامه می توان به تهیه نقشه راه همکاری‌های متقابل در راستای جذب سرمایه‌گذار و حمایت از توسعه صنایع پتروشیمیایی، پتروپالایشگاهی، واحدهای پایین دستی و خوشه‌های صنعتی و همچنین توسعه متوازن و هدفمند صنایع مذکور در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به منظور افزایش صادرات محصولات، جلوگیری از خام فروشی و کاهش واردات محصولات استراتژیک پتروشیمی اشاره کرد.

تفاهم نامه پتروشیمیایی و پتروپالایشگاهی بین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی و شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران امضا و الزامات طرفین در بخش های مختلف نیز تفکیک و اعلام شد.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری_صنعتی و ویژه اقتصادی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: امروز اهمیت صنعت پتروشیمی بر هیچکس پوشیده نیست و همه اذعان دارند که صنعت پتروشیمی به عنوان یک صنعت پیشران در کشور مطرح است. تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله) هم در حوزه صنعت پتروشیمی و صنایع پایین دستی نفت و گاز در همه ادوار، بیانگر اهمیت ویژه این صنعت است. 

سعید محمد اظهار داشت: زنجیره صنعت پتروشیمی در خیلی از بخش ها، کامل نشده است. در برخی حوزه ها بیشتر سرمایه گذاری شده و بعضی حوزه ها کمتر. وظیفه ما بعنوان حکمران این است که سرمایه گذاران را به حلقه هایی از این زنجیره هدایت کنیم که هنوز تکمیل نشده است. 

مشاور رئیس جمهور افزود: ما نیاز داریم خوشه های صنعتی را در بخش پتروشیمی تکمیل کنیم. 

به گفته سعید محمد، مناطق آزاد به دلیل مشوق ها و معافیت ها همیشه جاذبه کافی را برای سرمایه گذاران داشته است. منطقه آزاد چابهار، قشم، اروند، مهران و حتی شمال غربی کشور ظرفیت بسیار بالایی در پتروشیمی دارند. این آمادگی وجود دارد که مناطق ویژه ای را در اختیار  شرکت های پتروشیمی قرار دهیم و سرمایه گذاران و تولیدکنندگان را به این سمت سوق دهیم تا منطقه ویژه خاص پتروشیمی ایجاد شود.

وی توضیح داد: ما هر کاری از دستمان برآید چه در تامین زمین و چه در حوزه صدور مجوز ها و پروانه های لازم، دریغ نخواهیم کرد. جلسات خوبی هم با سرمایه گذاران داشتیم و دغدغه های آنان را شنیدیم، بسیاری از آنان علاقه مند به سرمایه گذاری در این حوزه هستند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز