خبرگزاری کار ایران

امضای تفاهم‌نامه یکسان‌سازی استاندارد محصولات کشاورزی بین ایران و روسیه

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۲۶۸۰

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور از امضای تفاهم‌نامه یکسان‌سازی استاندارد محصولات کشاورزی بین ایران و روسیه برای اولین بار خبر داد.

به گزارش ایلنا از وزارت جهاد کشاورزی، شاهپور علایی‌مقدم رئیس سازمان حفظ نباتات کشور از امضای تفاهم‌نامه یکسان‌سازی استاندارد محصولات کشاورزی بین ایران و روسیه برای اولین بار خبر داد و گفت: مسایل پیش آمده در حوزه صادرات به دلیل خلع در زمینه یکپارچه‌سازی اطلاعات و در زمینه مدیریت مصرف بهینه آفتکش‌ها و همچنین استانداردسازی و هم‌ترازسازی و میزان حد مجاز باقیمانده آفت‌کش‌ها (MRL) و مصرف آفت‌کش‌ها بوده است.

وی با بیان این که تفاهم‌نامه بسیار مهمی بین کشور ما و معاون وزیر و رئیس سازمان حفظ نباتات فدراسیون روسیه برای اولین بار امضا شده است، تصریح کرد: این تفاهم‌نامه در راستای یکپارچه‌سازی اطلاعات در زمینه تبادل دانش و همچنین الکترونیکی کردن تمامی گواهی‌های بهداشتی بین دو کشور است.

وی در پایان گفت: پیش‌بینی می‌شود با امضای این تفاهم‌نامه تبادلات تجاری بین دو کشور دوبرابر شود که می‌تواند در ارزآوری برای کشور ما و همچنین تامین امنیت غذایی بین دو کشور اثر بسیار زیادی داشته باشد.

سرگئی دانکورت رئیس سرویس فدرال نظارت بر دامپزشکی و گیاهپزشکی کشور روسیه، گفت: تامین امنیت پایدار غذایی در مسیری شفاف با استانداردهای یکسان برای هر دو کشور اهمیت دارد و خوشبختانه با این سند همه مشکلات گذشته برطرف می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز