خبرگزاری کار ایران

بارگیری غلات از بنادر اوکراین آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۱۶۱۸

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که اولین کشتی بارگیری شده غلات از زمان حمله روسیه به اوکراین در ساعت 5:30 به وقت گرینویچ امروز، دوشنبه، بندر اودسا اوکراین را ترک خواهد کرد.

 به گزارش ایلنا از عربی جدید؛ وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که اولین کشتی بارگیری شده غلات از زمان حمله روسیه به اوکراین در ساعت 5:30 به وقت گرینویچ امروز دوشنبه بندر اودسا اوکراین را ترک خواهد کرد.

این وزارتخانه تایید کرد که کشتی‌های بیشتری به صورت متوالی راه اندازی خواهند شد و خاطرنشان کرد: اولین کشتی که بندر اوکراین را ترک می‌کند، کشتی رازونی است که پرچم سیرالئون را حمل و ذرت بارگیری شده را لبنان منتقل می‌کند.

در 22 ژوئیه، تحت نظارت رجب طیب اردوغان و دبیر کل سازمان ملل متحد، آنتونیو گوترش، مراسم امضای "سند ابتکاری برای حمل ایمن غلات و مواد غذایی از بنادر اوکراین" بین ترکیه و روسیه در استانبول برگزار شد.

این توافق تضمین کننده صادرات غلات است که در بنادر اوکراین در دریای سیاه متوقف مانده است.

اوکراین، تامین کننده عمده غلات جهان، به دلیل جنگ جاری که مانع فعالیت بنادر این کشور در دریای سیاه شد، در رساندن غلات به خریداران با مشکلاتی مواجه است. توافقنامه امضا شده عبور امن برای کشتی‌های حامل غلات برای خروج از سه بندر اوکراین را فراهم می‌کند.

اوکراین که قبل از جنگ یکی از بزرگترین صادرکنندگان غلات در جهان بود، می‌گوید که بر اساس این طرح به دنبال صادرات 20 میلیون تن غلات خود به ارزش حدود 10 میلیارد دلار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز