خبرگزاری کار ایران

تخلیه ۷.۶ میلیون تنی کالاهای اساسی در بنادر کشور تا پایان تیر/ اعلام موجودی کالاهای اساسی در بنادر

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۱۱۰۵

طی ۴ ماهه نخست سال جاری ۷ میلیون و ۶۶۰ هزار و ۳۲۵ تن کالای اساسی در بنادر کشور تخلیه شده که به ترتیب سهم موجودی کالاهای اساسی در بندر امام خمینی(ره)، ‌امیرآباد و شهیدرجایی از سایر بنادر کشور بیشتر بوده است.

به گزارش ایلنا، میزان تخلیه کالاهای اساسی شامل گندم، جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن در بنادر کشور تا پایان تیرماه ۱۴۰۱ معادل ۷ میلیون و ۶۶۰ هزار و ۳۲۵ تن بوده است.

میزان تخلیه گندم طی ۴ ماهه سال ۱۴۰۱ حدود ۲ میلیون و ۷۱۵ هزار و ۵۳۵ تن بوده که نسبت به تخلیه ۹۶۵ هزار و ۱۹۱ تنی در مدت مشابه سال ۱۴۰۰، رشد ۱۸۱ درصدی داشته است.

میزان تخلیه جو تا پایان تیر سال جاری نیز معادل ۲۸۷ هزار و ۱۰۰ تن و میزان تخلیه ذرت طی این مدت ۲ میلیون و ۵۷۹ هزار و ۸۶۹ تن بوده که به نسبت تخلیه ۲ میلیون و ۵۸۷ هزار و ۶۷ تنی این کالا در مدت مشابه سال گذشته تغییر محسوسی نداشته است.

میزان تخلیه سویا طی ۴ ماهه سال ۱۴۰۱ معادل ۱ میلیون هزار و ۳۵۵ هزار و ۳۸۶ تن و میزان تخلیه برنج طی همین مدت معادل ۱۳۷ هزار و ۱۵ تن بوده که نسبت به تخلیه ۱۲۵ هزار و ۴۲۹ تنی آن در مدت مشابه سال گذشته، رشدی ۹ درصدی را نشان می‌دهد.

میزان تخلیه شکر در بنادر کشور طی ۴ ماهه سال ۱۴۰۱ به ۲۴۹ هزار و ۲۶۷ تن رسیده و میزان تخلیه روغن در بنادر کشور طی همین مدت معادل ۳۳۶ هزار و ۱۵۳ تن بوده است.

موجودی کالاهای اساسی در ۱۳ بندر کشور شامل بنادر امام (ره)، شهیدرجایی، امیرآباد، نوشهر، انزلی، شهیدباهنر، بوشهر، چابهار، خرمشهر، لنگه، آبادان، ‌فریدونکنار و آستارا تا پایان تیرماه سال ۱۴۰۱ نیز ۳ میلیون و ۲۴۸ هزار و ۵۴۴ تن بوده است.

بر این اساس موجودی کالاهای اساسی در مدت یاد شده در بندر امام (ره) معادل ۲ میلیون و ۴۰۲ هزار و ۵۹۸ تن، بندر شهیدرجایی ۲۶۱ هزار و ۷۹۶ تن، بندر امیرآباد ۳۲۷ هزار و ۴۲۵ تن، بندر نوشهر ۱۴۴ هزار و ۲۳۷ تن، بندر انزلی ۴۳ هزار و ۲۲۵ تن، بندر شهیدباهنر ۳ هزار و ۹۶۲ تن، بندر بوشهر ۲ هزار و ۵۵۶ تن، بندر چابهار ۱۸ هزار و ۶۶۳ تن، بندر خرمشهر ۸۲ تن، بندر لنگه ۷۰ تن، بندر آبادان ۱۰۰ تن، بندر فریدونکنار ۲۱ هزار و ۳۶۷ تن و بندر آستارا ۲۲ هزار و ۴۶۳ تن بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز