خبرگزاری کار ایران

دادستان کل کشور :

صدور وثیقه سهام جلوی بازداشت افراد را می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۹۷۵۱

دادستان کل کشور اظهار داشت: معتقدم صدور وثیقه سهام به طور برخط اتفاق میمونی است که جلوی بازداشت افراد را می‌گیرد .

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمدجعفر منتظری در مراسم رونمایی از فاز اول سامانه توثیق الکترونیک (هوشمند ستاره) با بیان اینکه استفاده از سهام برای قرار وثیقه اتفاق خوبی برای جلوگیری از بازداشت افراد است، گفت: یکی از مهمترین اقدامات دستگاه قضایی در سند تحول، ارایه خدمات الکترونیک به مردم است و گسترش سامانه‌های دستگاه‌های قضایی هم به نفع مردم و هم مراجع قضایی است.

وی افزود: وقتی افراد به دستگاه قضایی مراجعه می‌کنند بین صدور قرار وثیقه تا صدور حکم و اجرای حکم فاصله قابل توجهی وجود دارد که برخی از مواقع افراد در تهیه قرار وثیقه با مشکل مواجه می‌شوند و فرایند دسترسی به سند و استعلامات تا ۴ روز هم به طول می‌انجامد .

دادستان کل کشور افزود : در این شرایط قاضی بنا بر قانون اگر اتهام فرد محرز باشد نمی‌تواند بدون وثیقه فرد را آزاد کند و همین روند باعث زندانی افراد می‌شود در حالی که قاعدتا نباید زندانی شوند و بازداشت حق آزادی فرد را در این شرایط سلبی می‌کند و البته قاضی هم مجبور به صدور حکم بازداشت است.

منتظری گفت: معتقدم صدور وثیقه سهام به طور برخط اتفاق میمونی است که جلوی بازداشت افراد را می‌گیرد .

دادستان کل کشور تاکید کرد: گزارش داده‌اند تا یک ماه دیگر تمام جزییات این سامانه رعایت و عملیاتی می‌شود و این امکان ایجاد می‌شود که در سراسر کشور شعب دستگاه‌های قضایی به این سامانه هوشمند دسترسی داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز