خبرگزاری کار ایران

پیش‌بینی تولید ۱۸۵ هزار تن قارچ در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۷۷۸۰

مدیرکل دفتر گلخانه، قارچ و گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی از پیش‌بینی تولید ۱۸۵ هزار تن قارچ در کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا از وزارت جهاد کشاورزی، غلامرضا تقوی گفت: ایران با تولید ۱۸۰ هزار تن قارچ رتبه هفتم تولید این محصول در دنیا را به خود اختصاص داده است. 

وی اظهار کرد: تولید قارچ کسب و کاری است که از بهره‌وری بالایی برخوردار است و برای یک کیلو  قارچ به کمتر از ۲۰ لیتر آب نیاز است.

این مقام مسوول ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود میزان تولید قارچ خوراکی در سال جاری به ۱۸۵  هزار تن برسد.

مدیرکل دفتر گلخانه، قارچ و گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به میزان صادرات قارچ خوراکی در ۱۰ ماهه سال گذشته، گفت: براساس آمار رسمی گمرک جمهوری اسلامی ایران، دو هزار و ۹۷۶ تن به ارزش بیش از ۳ میلیون دلار قارچ خوراکی از ایران صادر شده است.

وی در همین حال پیش‌بینی کرد که امسال ۶۵۰ هزار تن به تولیدات گلخانه‌ای سبزی و صیفی در کشور اضافه شود و تولید قارچ از ۱۷۰ هزار تن در سال گذشته به ۱۸۵ هزار تن برسد.

 تقوی، انتقال کشت بخشی از سبزی و صیفی فضای باز به محیط کنترل شده، اصلاح، بازسازی و نوسازی واحدهای گلخانه‌ای و پرورش قارچ خوراکی، بهبود مدیریت تولید در محیط کنترل شده با ارتقای دانش فنی کارشناسان و بهره‌برداران از طریق تربیت نیروی ماهر و بکارگیری تکنولوژی‌های نوین و پیشرفته در گلخانه‌ها را از برنامه‌های اولویت‌دار این دفتر در بخش گلخانه‌ها برشمرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز