خبرگزاری کار ایران

ایجاد پوشش ۲۰ میلیون فیبر نوری درب منازل و کسب و کارها تا ۳ سال آینده

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۴۸۵۵

در جریان ۲۸ امین سفر استانی هیات دولت به استان کرمانشاه، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه شورای اداری شهرستان سرپل ذهاب با اشاره به ظرفیت‌های بالای این شهرستان در حوزه‌های صنایع دستی و گردشگری از مدیران آن خواست برای معرفی و استفاده از این ظرفیت‌ها از طریق ابزارهای نوین همچون فضای مجازی برنامه ریزی کنند.

به گزارش ایلنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در شورای اداری شهرستان سرپل ذهاب با اشاره به اینکه این شهرستان در زمان دفاع مقدس در خط مقدم دفاع از انقلاب و نظام بوده است، گفت: مشکلات و مسائل این شهرستان باید به صورت ویژ‌ه‌ای پیگیری شود.

زارع پور دولت را متعلق به تمام ایران دانست و تاکید کرد: برنامه دولت در دور اول سفرهای استانی اتمام پروژه‌ها و کارهای نیمه تمام گذشته است.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه مصوبات سفرهای استانی از مدت‌ها قبل بررسی می شود، گفت: دولت برای کارهای تبلیغاتی به سفرهای استانی نمی‌رود و تمام مصوبات سفرها حاصل کار کارشناسی است.

وی افزود: در این دیدارها فقط نباید از کمبودها گفت و باید از ظرفیت‌های موجود نیز صحبت کرد.

زارع پور به ظرفیت های شهرستان سرپل ذهاب در حوزه های صنایع دستی، کشاورزی و گردشگری اشاره کرد و گفت: این شهرستان با استفاده از ظرفیت‌های دنیای دیجیتال برای معرفی و عرضه محصولات صنایع دستی و ظرفیت‌های گردشگری خود می تواند به قطبی در این حوزه تبدیل شود.

وزیر ارتباطات در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه  ایجاد پوشش ۲۰ میلیون فیبر نوری درب منازل و کسب و کارها اشاره کرد و گفت: توسعه جدید، امروزه از طریق همین شبکه فیبرنوری انجام می شود و با داشتن شبکه ای پرسرعت و با کیفیت کسب و کارها می توانند محصولات خود را به دورترین نقاط کشور و دنیا ارائه کنند.

وی با اشاره به اینکه  پوشش ۲۰ میلیونی پورت فیبرنوری در طول ۳ سال آینده آماده می شود، افزود: ۱/۵ میلیون پورت راه اندازی شده و ۸/۵  میلیون پورت نیز به تعهد اپراتور‌ها تبدیل شده است که یکی از استان‌های تحت پوشش استان کرمانشاه است.

وزیر ارتباطات در این جلسه تاکید کرد شهرستان سرپل ذهاب در اولویت فیبرکشی قرار گیرد تا مردم این شهرستان از مزایای اینترنت پرسرعت و تلفن در بستر فیبرنوری استفاده کنند.

وی به ارتقای کیفیت شبکه ارتباطی در استان کرمانشاه برای رفاه حال زوار اربعین اشاره کرد و از طرح فیبرنوری بین نجف و کربلا برای ارائه اینترنت پرسرعت رایگان در ایام اربعین سال جاری با همکاری دولت عراق خبر داد.

زارع پور تصریح کرد: در دولت عزم ما جزم شده و اعضای دولت تلاش شبانه روزی دارند که این دوره با روحیه جهادی و انقلابی به دوره‌ای طلایی در خدمت به مردم در آینده شناخته شود و همین انتظار هم از مسئولین در استانها و شهرستانها وجود دارد که با کار شبانه روزی مشکلات مردم را حل کنند.

زارع پور از مدیران شهرستان سرپل ذهاب خواست چند مشکل اصلی این شهرستان را اعلام و در اولویت کاری خود قرار دهند و تاکید کرد که این موارد را در هیات دولت و دستگاه‌های مربوطه پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز