خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان امور اراضی کشور:

تداخلات اراضی کشاورزی و ملی تا دو سال آینده رفع می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۴۵۲۷

رئیس سازمان امور اراضی کشور، رفع تداخل اراضی کشاورزی و ملی را مهمترین ماموریت این سازمان برشمرد و تاکید کرد:‌ وزیر جهاد کشاورزی به سازمان اراضی ابلاغ کرده است که این مأموریت در مدت دو سال در کل کشور انجام شود.

به گزارش ایلنا، صفدر نیازی در سفر به شیراز و در حاشیه نشست بررسی مسائل حوزه امور اراضی فارس گفت: برای رفع تداخلات اراضی کشور، به طور مشخص بر روی قوانین موازی برنامه‌ریزی شده واعتبارات این طرح به صورت ملی تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: بر این اساس، تعداد پلاک‌های رفع تداخلات برای هر شهرستان مشخص می‌شود و به هر میزان که نیاز استان باشد اعتبار تخصیص پیدا می‌کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه موضوع بررسی روند رفع تداخلات اراضی یکی از اهداف سفر وی به استان فارس بوده است، اظهار داشت: بررسی صدور سند اراضی کشاورزی نیز یکی دیگر از اهداف تعیین شده در این مأموریت است که با حضور کارکنان ثبت اسناد و اداره کل منابع طبیعی بررسی لازم انجام تا موانع رفع شود.

نیازی با اشاره به اینکه بخش زیادی از تولیدات بخش کشاورزی استان پهناور فارس را در بر دارد، تصریح کرد: در حوزه حفظ کاربری کشاورزی بحث های مفصلی بود، اجرای احکام معوقه ای که در این استان است که دستگاه نظارتی هم تأکید دارند که این قوانین و احکام باید اجرا شود که تأمین اعتبار آن و هماهنگی‌هایی که نیاز است صورت بگیرد در این سفر پیگیری می‌شود.

وی افزود: مبارزه با تغییر کاربری‌های غیرمجاز و برخورد با متخلفان بر اساس قوانینی که وجود دارد، با جدیت دنبال می‌شود.

رئیس سازمان امور اراضی کشور با بیان اینکه سازمان امور اراضی مجری قریب به ۱۰۰ قانون در کشور است، خاطرنشان کرد: ما دو وظیفه بزرگ در کشور داریم، وظیفه اول حفظ اراضی کشاورزی از تغییر کاربری‌های غیرمجاز است و صدور مجوزهای تغییر کاربری برای سرمایه‌گذاری‌های کشور در حوزه تولیدات و صنایع و هر تغییر کاربری که نیاز باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز