خبرگزاری کار ایران

یک میلیارد دلار برای میدان‌های مشترک ایلام هزینه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۲۵۰۱

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه آینده تولید نفت و گاز در استان ایلام درخشان است، از دریافت مجوز توسعه میدان چنگوله در شورای اقتصاد خبر داد و گفت: با حفر ۸ حلقه چاه ۳۰۰ میلیون دلار برای توسعه میدان چنگوله سرمایه‌گذاری می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، محسن خجسته‌مهر در نشست با استاندار ایلام، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران حوزه اقتصادی استان و مدیران شرکت نفت مناطق مرکزی و شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب، گفت: حفر ۸ حلقه چاه و تولید روزانه ۱۵ هزار بشکه نفت برای میدان چنگوله هدف‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه توسعه میدان‌های دانان و پایدار در دستور کار قرار گرفته است، افزود: یک میلیارد دلار برای میدان‌های مشترک ایلام هزینه می‌شود و در مجموع برای میدان دانان، دال‌پری، چشمه‌خشک، بابا گیر و ان‌جی‌ال دهلران و چنگوله ۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با تأکید بر آموزش نیروی تخصصی حوزه نفت و گاز بومی در استان ایلام تصریح کرد: در هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران مصوب شد ۲۰۰ نفر نیروی بومی این استان در مرکز، آموزش‌های تخصصی و حرفه‌ای حوزه نفت، گاز و انرژی را فرا گیرند، همچنین کل پیمانکاران باید حداکثر از نیروی بومی استفاده کنند و پیمانکارانی که از این مورد تخطی کنند جریمه خواهند شد.

خجسته‌مهر با اشاره به کمک‌های شرکت ملی نفت ایران به بخش بهداشت و درمان استان ایلام اظهار کرد: بهداشت و درمان از مسائل بسیار مهم و حیاتی است و اگر بیمارستان‌های استان نیازی به تجهیزات داشته باشند، کمک خواهیم کرد. هر صورت‌وضعیت که همسو با مسئولیت‌های اجتماعی تعریف شده پرداخت و شرکت در ایام اربعین برای خدمات‌رسانی به زوار موکب‌هایی ایجاد می‌کند.

وی تأکید کرد: پیمانکاران غیر بومی حداقل یک حساب فعال در استان ایلام داشته باشند و همه مواد غذایی و امکانات و تجهیزات پشتیبانی باید از استان خریداری شود و این بندها در همه قراردادها گنجانده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با تأکید بر تقویت حوزه اقتصاد نفت و گاز استان ایلام گفت: ۱۵ میدان نفت و گاز در ایلام داریم که ظرفیت قابل‌توجهی دارند که مبنای برنامه‌ریزی ما توسعه صنایع تکمیلی این میدان‌هاست، یک میلیارد مترمکعب تولید گاز به یک و نیم میلیارد افرایش می‌یابد که بخشی از آن مربوط به مرحله دوم توسعه میدان تنگ بیجار است.

خجسته‌مهر افزود: همه میدان‌های مشترک ایلام تعیین تکلیف شده‌اند که این میدان‌ها یا در تولید، توسعه و یا در حال توسعه تکمیلی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز