خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در گفت‌وگو با ایلنا:

توقیف کشتی «کابل» در هند، قلدرانه نبود/ گلوی کشوری که کشتی ایرانی را قلدرمابانه توقیف کند، می‌گیریم/ در کمتر از یک ماه بیش از 11 شناور صید ترال چینی‌ها را متوقف کردیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۱۱۴۳

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با بیان اینکه طولانی‌ترین سواحل در خلیج فارس متعلق به جمهوری اسلامی ایران است و دارای جزایر راهبردی هستیم که تمامی رفت و آمد‌ها را رصد می‌کنیم، گفت: ایرانی هیچ وقت قلدری را قبول نمی کند و زور را نمی پذیرد و اجازه نخواهیم داد بیگانگان حتی یک وجب هم به آب‌های کشورمان وارد شوند.

دریادار علیرضا تنگسیری در گفت‌وگو با گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره دلایل توقیف کشتی‌های تجاری ایرانی مانند کشتی کابل به بهانه دور زدن تحریم‌ها اظهار داشت: این موضوع  مربوط به سال گذشته بود و مشکل حل شد. باید توجه داشته باشیم  که برخورد ما با کشوری که کشتی ما را توقیف کند و با قلدری با ما حرف بزند، بسیار متفاوت است اما موضوع کشتی کابل رفتار قلدری نبود.

وی تاکید کرد: در مواجهه با این موارد مرحله اول رفتار دیپلماتیک است و تلاش ما بر این است که از طریق دیپلماتیک مشکل را حل کنیم  اما اگر کشوری با قلدری با ما حرف زد، موضوع دیگری است و اگر رفتار قلدرمابانه باشد، گلویش را می گیریم.  

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با اشاره به رصد عبور کشتی‌ها در خلیج فارس گفت:‌ مسئولیت خلیج فارس و کنترل باند تنگه هرمز بر عهده نیروی دریایی سپاه پاسداران است و در حال حاضر یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران این است که در تنگه هرمز کنترل باند حاکم است، در صورتی که پیش از این ایرانی‌ها حق نداشتند در تنگه هرمز کسی را سوال و جواب کنند  اما الان تمام شناورها بایستی حتما پاسخگو باشند.

تنگسیری با بیان اینکه بیگانگان در آب‌های ایران حضور ندارند، ادامه داد: در محدوده مسئولیت ما و آب‌های سرزمینی و آب‌های تحت نظارت، دشمن حضور ندارد و دائما آمادگی برای قرار گرفتن مقابل بیگانگان در آب‌های خلیج فارس را حفظ کرده و تمام مناطق را رصد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه طولانی‌ترین سواحل به طول  1375 کیلومتر ساحل در خلیج فارس متعلق به جمهوری اسلامی ایران است و دارای جزایر راهبردی هستیم که تمامی رفت و آمد‌ها را رصد می‌کنیم، افزود: ایرانی هیچ وقت قلدری را قبول نمی کند و زور را نمی پذیرد و اجازه نخواهیم داد بیگانگان حتی یک وجب هم به آب‌های کشورمان وارد شوند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران همچنین درباره برخورد با صیادان چینی در آب‌های کشورمان برای صید ترال گفت: به طور قاطعانه برخورد داشتیم به طوری که در کمتر از یک ماه بیش از 11 شناور صید ترال چینی‌ها را متوقف کردیم.

به گزارش ایلنا،‌ بندر دولتی کاندلای هند، بهمن ماه سال گذشته به کشتی کابل به بهانه نقص مدارک اجازه تخلیه کالا را نداد و اعلام کرد که در مدارک ارائه شده از سوی این کشتی و شرکت‌های کشتیرانی که حمل محمولات آنها با کشتی کابل صورت گرفته، تناقضاتی وجود دارد البته کمتر از یک ماه پس از آن کشتی کابل رفع توقیف شد. 

انتهای پیام/
فاطمه مهدیانی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز