خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق تعاون مطرح کرد:

بازار ۱۱۲ کشور به روی محصولات ایرانی باز شد/ همکاری‌های خوبی با شرکای روس برقرار کردیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۶۷۰

رئیس اتاق تعاون ایران گفت: ایده‌ها و نظرات ما در اتحادیه جهانی با استقبال مواجه شد و ما برای تصاحب این جایگاه 3 ماه فعالیت جدی و متراکم داشتیم؛ این در حالی است که کشورهای فرانسه و انگلیس که سال‌ها در زمینه تعاون فعالیت داشتند از کسب این مقام باز ماندند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، نشست خبری بهمن عبداللهی، رئیس اتاق تعاون ایران، به مناسبت کسب کرسی عضویت اتاق تعاون ایران در هیات مدیره اتحادیه جهانی تعاون برگزار شد.

وی تصویب اصل 43 و 44 قانون اساسی را مرهون تلاش‌های شهید بهشتی دانست و افزود: این ذهنیت در ایران وجود دارد که تفکر تعاون ریشه در باورهای دینی و مذهبی ما دارد این در حالیست که ما در حوزه تعاون جزو کشورهای نخست نیستیم.

عبداللهی با اشاره به نقش پررنگ تعاونی‌ها در اشتغال آفرینی در جهان، تاکید کرد: 12 درصد اشتغال در جهان در بخش تعاونی هاست و کشورهای انگلیس، فرانسه، آمریکا، کانادا و استرالیا باجدیت در حوزه تعاون فعال‌اند. اما در ایران 9 درصد اشتغال در بخش تعاون است و ما تلاش داریم که با همکاری دولت سهم خود را در ایجاد اشتغال پایدار و مولد به 15 درصد برسانیم. لازم به ذکر است که ایجاد شغل در بخش تعاون 20 تا 25 درصد کمتر ایجاد شغل در بخش دولتی هزینه دارد.

رئیس اتاق تعاون ایران با بیان اینکه اتحادیه جهانی تعاون متشکل از تمام تعاونی‌ها در 4 قاره است، افزود: 112 کشور در این اتحادیه عضو هستند و عضویت ما در هیات مدیره این اتحادیه به معنی باز شدن درهای بازار این کشورها به روی محصولات ایرانی.

وی با اشاره به استقبال کشورهای آسیای و اروپایی برای شرکت ایران در انتخابات هیات مدیره اتحادیه جهانی تعاون، اذعان کرد: ایده‌ها و نظرات ما در اتحادیه جهانی با استقبال مواجه شد و ما برای تصاحب این جایگاه 3 ماه فعالیت جدی و متراکم داشتیم. این در حالی است که کشورهای فرانسه و انگلیس که سالها در زمینه تعاون فعالیت داشتند از کسب این مقام باز ماندند.

 عبداللهی گفت: این کرسی به نام جمهوری اسلامی ثبت شده است و ما آن را توانستیم بعد از ده‌ها سال فعالیت در بخش تعاونی کسب کنیم.

وی با بیان اینکه کسب این کرسی فرصت گسترش روابط اقتصادی را فراهم می‌کند، تصریح کرد: بخش تعاون از تحریم‌ها معاف هستد و کسب این کرسی فرصت توسعه روابط تجاری و اقتصادی برای ما دوچندان می‌کند. متاسفانه دولت‌ها در ایران چندان به نقش تعاونی‌ها در توسعه اقتصاد باور ندارند و تنها حامی اتاق تعاون در بدنه حاکمیت مقام معظم رهبری است.

رئیس اتاق تعاون ایران در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا که کسب این کرسی تا چه میزان می‌تواند در تامین کالاهای اساسی و کسب بازارهای کشورها به ما کمک کند؟ افزود: محور اصلی کار تعاونی‌ها حوزه تولیدات کشاورزی است و 52 درصد از فعالیت ما در حوزه کشاورزی، آبزی‌پروری و دامداری است. کمیسیون کشاورزی اتاق مدتی است که فعال خود را آغاز و تلاش دارد که میزان تولیدات را افزایش و علاوه بر تامین کالای داخلی بازار کشورهای پیرامونی را تصاحب کند.

عبداللهی با اشاره به تلاش‌های بخش تعاون برای تصاحب بازار روسیه، خاطر نشان کرد: جنگ روسیه و اوکراین نیاز این بازار را به محصولات ایرانی دوچندان کرده است و ما همکاری‌های خوبی با شرکای روسی خود برقرار کردیم.

وی ادامه داد: اتاق تعاون برای کسب سهم بیشتر از بازار کشورهای عراق، عمان، قطرو پاکستان تلاش می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز