خبرگزاری کار ایران

درخواست آرژانتین برای عضویت در بریکس

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۱۹۵

رئیس جمهور آرژانتین، گفت که کشورش از اقتصادهای نوظهور بریکس می‌خواهد که آن را به عنوان یک عضو کامل بپذیرند.

به گزارش ایلنا از راشاتودی؛ رئیس جمهور آرژانتین، آلبرتو فرناندز، روز جمعه در چهاردهمین اجلاس سران این گروه گفت که آرژانتین از اقتصادهای نوظهور بریکس می‌خواهد که آن را به عنوان یک عضو کامل بپذیرند.

فرناندز از تماس ویدیویی گفت: آرژانتین می‌خواهد به این مجمع بپیوندد و کمک‌های خود را به عنوان عضوی از آن ارائه دهد.

کشورهای بریکس شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی بیش از 40 درصد از جمعیت جهان و نزدیک به یک چهارم تولید ناخالص داخلی جهان را تشکیل می‌دهند.

چهاردهمین اجلاس سران بریکس به میزبانی چین که در حال حاضر ریاست دوره‍‌ای را بر عهده دارد، برگزار شد.

رئیس دولت آرژانتین گفت که این گروه سکویی با ظرفیت‌های عظیم برای بحث و اجرای برنامه‌ای برای آینده است که به دوره بهتر و عادلانه تر منجر می‌شود.

وی گفت: زمان بررسی مکانیسم‌های همکاری، مانند سوآپ ارزی که آرژانتین با چین امضا کرد، فرا رسیده است.

در اوایل این هفته، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت که کشورهای بریکس در حال کار بر روی ایجاد یک ارز ذخیره جهانی جدید بر اساس سبد ارزی پنج کشور هستند. پوتین همچنین گفت که بانک‌های کشورهای بریکس می‌توانند آزادانه به سیستم انتقال پیام‌های مالی (SPFS)، جایگزین روسی برای سوئیفت متصل شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز