خبرگزاری کار ایران

راه اندازی کریدور آزمایشی برای صادرات غلات اوکراین

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۵۳۹۷

سفیر آلمان در اوکراین روز دوشنبه اعلام کرد که برلین در حال برنامه ریزی برای ایجاد یک کریدور آزمایشی برای صادرات غلات اوکراینی از طریق راه آهن است.

به گزارش ایلنا از راشاتودی، آنکا فلدهاسن، سفیر آلمان در اوکراین روز دوشنبه اعلام کرد که برلین در حال برنامه ریزی برای ایجاد یک کریدور آزمایشی برای صادرات غلات اوکراینی از طریق راه آهن است.

 وی گفت: در آینده نزدیک، صادرات غلات اوکراینی از طریق بنادر اودسا غیرممکن است، بنابراین ما باید روی امکان صادرات از طریق لهستان کار کنیم. آلمان قصد دارد این امر را به ویژه با کمک راه آهن آلمان تسهیل کند. ما با شرکای اوکراینی خود برای اجرای چنین حمل و نقل آزمایشی کار می‌کنیم .

اتحادیه اروپا تلاش‌ها برای ایجاد کریدورهای حمل و نقل غلات اوکراینی از طریق زمینی را افزایش داده است، زیرا نگران چشم انداز بحران غذایی در صورت نرسیدن منابع به مقصد است. اوکراین که یکی از تولیدکنندگان عمده غلات است، به دلیل درگیری‌های جاری در این کشور قادر به صادرات غلات خود از طریق دریا نیست و تخمین زده می‌شود که در حال حاضر 22 تا 25 میلیون تن غلات در بنادر اوکراین متوقف شده است. 

کشورهای غربی روسیه را به ممانعت از صادرات متهم کرده‌اند، اما مسکو می‌گوید که ارتش اوکراین مقصر بوده زیرا آنها بنادر را مین گذاری کرده است. در حال حاضر، گزینه‌هایی برای صادرات غلات اوکراینی از طریق زمین در دست بررسی است،

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اخیراً گفت که اگر کیف بنادر خود را از مین پاک کند یا بتواند صادرات کالا از طریق بنادر دریایی تحت کنترل روسیه مانند بردیانسک و ماریوپل را تضمین کند، مسکو عبور بدون مانع کشتی‌های حامل غلات اوکراینی را تضمین می‌کند.

 با این حال، در طول مجمع اقتصادی SPIEF در سن پترزبورگ هفته گذشته، وی گفت که پنج یا شش گزینه دیگر وجود دارد، و پیشنهاد کرد که کی یف باید یکی را بدون نفوذ شرکای غربی خود انتخاب کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز