خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید:

۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل تعهدات مسکن مهر نیاز است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۳۴۵۴

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید تاکید کرد: برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره مسکن مهر در شهرهای جدید به ۱۵ هزار میلیارد تومان نیاز داریم.

به گزارش ایلنا، علیرضا جعفری، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با حضور در جمع نمایندگان متقاضیان فازهای مختلف مسکن مهر شهر جدید پردیس گفت: چالش‌های اصلی ناتمامی پروژه‌های مسکن مهر در کشور به ویژه در شهرهای جدید عدم تعیین تکلیف وضعیت پیمانکاران و تأمین منابع مورد نیاز برای تکمیل پروژه‌هاست که با برگزاری جلسات و پیگیری‌های منظم صورت گرفته؛ مشکلات با پیمانکاران جزء به جزء در حال بررسی و رفع است.

وی با اشاره به اینکه برای رفع موانع موجود نیاز به مقدمات و زمان هستیم، اظهار داشت: در حوزه مشکلات قراردادهای پیمانکاران هرگز به دنبال ضرر و زیان آن‌ها نخواهیم بود تا آن‌ها هم بتوانند با اعتمادی که به دولت دارند با قدرت به کار خود ادامه دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه دادد: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد در حال حاضر مبالغی به پیمانکاران پردیس بدهکار هستیم که گروه کارشناسی در حال بررسی موارد به تفکیک طرح‌ها و اقدامات هستند.

جعفری با اشاره به بازدید رئیس‌جمهور از پروژه‌های مسکن مهر شهر جدید پردیس در اوایل سال جاری تصریح کرد: خوشبختانه با عنایات ویژه دولت به این مسئله مجوزهای تعیین تکلیف پیمانکاران صادر شده و هم اکنون به دنبال تعیین الحاقات لازم برای هر پیمانکار و در تلاش برای رفع مشکلات این حوزه هستیم.

وی درخصوص چالش دیگر در حوزه مسکن مهر مبنی بر تأمین منابع مورد نیاز برای تکمیل پروژه‌ها خاطرنشان کرد: در حال حاضر هشت هزار میلیارد تومان میزان اعتبار حداقلی مورد نیاز برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره پردیس است که این عدد با سایر شهرهای جدید به ۱۵ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا می‌کند.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید افزود: خوشبختانه با صدور مجوزهای لازم در تهاتر و مدیریت منابع از سوی دولت در حال تزریق تدریجی اعتبار به حساب پیمانکاران و فعال سازی مجدد پروژه‌های راکد هستیم.

به گفته جعفری، دو مانع موجود در راه بسته شدن پرونده مسکن مهر تعیین تکلیف پیمانکار و اعتبارات بود که سیاست مورد نیاز برای رفع آن‌ها هم اکنون اتخاذ شده و در حال رسیدگی است.

وی با تأکید بر اینکه سرمایه نظام جمهوری اسلامی همین اعتماد مردم در مشکلات به دولت است، ابراز داشت: تا یک ماه آینده نتیجه مذاکرات با پیمانکاران و تعهدات ایجاد شده در حوزه ساخت و زمان تحویل را به متقاضیان اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز