خبرگزاری کار ایران

افزایش ۱۰۷ درصدی هزینه‌های ساخت و ساز در ترکیه

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۳۰۵

داده‌های مرکز آمار ترکیه (TÜİK) نشان داد که شاخص هزینه ساخت و ساز در ماه آوریل نسبت به سال قبل 106.6 درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا از روزنامه حریت؛ داده‌های مرکز آمار ترکیه (TÜİK) نشان می‌دهد که شاخص هزینه ساخت و ساز در ماه آوریل نسبت به سال قبل ۱۰۶.۶ درصد افزایش یافته است.

هزینه‌های ساخت و ساز در ماه آوریل نسبت به مارس ۶.۱ درصد افزایش یافته است.

TÜİK همچنین گزارش داد که شاخص هزینه ساخت ساختمان نسبت به ماه قبل ۶.۳۹ درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۰۳.۵ درصد افزایش داشته است.

هزینه مصالح مورد استفاده در ساخت و ساز ساختمان‌ها در آوریل نسبت به مارس ۷.۹ درصد و نسبت به ماه مشابه سال ۲۰۲۱، ۱۳۰ درصد افزایش یافته است.

داده‌های اخیر بانک مرکزی نشان می‌دهد که قیمت ملک‌های مسکونی در ماه مارس ماهانه ۹.۳ درصد و سالانه ۱۱۰ درصد افزایش یافته است.

در استانبول، قیمت املاک مسکونی در ماه نسبت به سال گذشته ۱۲۲ درصد افزایش یافته است.

در مواجهه با افزایش قیمت اجاره بها، به ویژه در شهرهای بزرگ، دولت اخیراً اقدام به ایجاد سقفی برای افزایش قیمت اجاره کرده است. مجلس در ۸ ژوئن قانونی را تصویب کرد که افزایش اجاره بها را حداکثر تا ۲۵ درصد محدود می‌کند.

این سقف برای قراردادهای اجاره که تا ژوئیه ۲۰۲۳ امضا شوند اعمال می‌شود. بکیر بوزداغ وزیر دادگستری هفته گذشته گفت که سقف جدید افزایش اجاره خانه تنها یک اقدام موقت است و تمدید نخواهد شد.​ 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز