خبرگزاری کار ایران

نرخ تورم تونس در قله سه دهه اخیر ایستاد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۰۵۳۵

شاخص قیمت مصرف کننده در تونس در ماه می گذشته ۷.۸ درصد افزایش یافت که بالاترین سطح در ۳۰ سال گذشته است.

به گزارش ایلنا از العربی جدید؛ مرکز آمار تونس اعلام کرد: تورم در اردیبهشت ماه به دلیل شتاب افزایش قیمت گروه مسکن و انرژی خانوار به ۷.۳ درصد و قیمت مبلمان، خدمات و لوازم خانگی به ۸.۴ درصد، افزایشی بوده است.

بر اساس داده‌های تورم تاریخی، قیمت‌های مصرف‌کننده در بازارهای محلی نزدیک به بالاترین سطح ثبت شده در سه دهه اخیر، به‌ویژه از سال ۱۹۹۳ است.

وزارت دارایی نیز اعلام کرد که بدهی عمومی تونس در پایان ماه مارس به ۱۰۵.۷ میلیارد دینار (۳۵.۰۱ میلیارد دلار) رسیده که نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۱، ۸.۶ درصد افزایش داشته است.

با وجود بحران اقتصادی و معیشتی کنونی، دولت تونس قصد خود را برای لغو تدریجی یارانه‌های سوخت، غذا و برق و همچنین توقف اشتغال در بخش‌های دولتی به عنوان بخشی از طرح اصلاحی برای کاهش هزینه‌ها در کشوری آماده کند. چون زیرا شرایط متلاطم سیاسی دسترسی کشور به منابع مالی را با مشکل مواجه می‌کند.

روز شنبه، رییس دولت  تونس خاطرنشان کرد: وضعیت اقتصادی کشور به شدت تحت تأثیر پیامدهای بحران روسیه و اوکراین قرار گرفت که باعث افزایش هزینه‌ها برای حمایت از سوخت و مواد غذایی اساسی، علاوه بر شد.

در ماه مارس گذشته، آژانس بین المللی رتبه بندی اعتباری، فیچ، رتبه تونس را از «B-» به «CCC» کاهش داد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز