خبرگزاری کار ایران

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز مطرح کرد:

مصرف ۲۶۰ میلیون مترمکعبی گاز در نیروگاه‌های ایران

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۹۳۳۳

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز از آمادگی این شرکت برای تحویل روزانه ۲۸۰ تا ۳۰۰ میلیون متر مکعب گاز به نیروگاه‌ها در تابستان امسال خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد رضا جولایی با اشاره به اینکه شرکت ملی گاز ایران آماده عرضه گاز به نیروگاه‌ها بر اساس نیاز آن‌ها در تابستان است افزود: در حال حاضر ۲۶۰ میلیون مترمکعب گاز در روز به نیروگاه‌ها تحویل می‌شود.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی حدود ۲۸۰ میلیون مترمکعب گاز در روز در تابستان امسال به نیروگاه‌ها تحویل خواهد شد.

جولایی بیان داشت: این میزان تحویل گاز بر اساس نیاز نیروگاه‌ها خواهد بود و تا ۳۰۰ میلیون مترمکعب در روز آماده تحویل گاز بر اساس درخواست و نیاز نیروگاه‌ها هستیم.

این مقام شرکت ملی گاز افزود: در صورتی‌که نیروگاه‌ها مقدار بیشتر سوخت درخواست کنند، می‌توان با سوخت مایع و جایگزین آن را تأمین کرد.

وی میزان گاز تحویلی به نیروگاه‌ها بر اساس درخواست آن‌ها در شرایط فعلی را ۲۶۰ میلیون مترمکعب در روز اعلام کرد.

گفتنی است پیش از این مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفته بود که اگر افزایش جدی مصرف را داشته باشیم، امکان اینکه بتوانیم با این توان تأمین برق در همه ساعت‌ها را پوشش دهیم مقدور نخواهد بود.

امسال تأمین برق به دلیل کاهش بارندگی‌ها و کم بودن حجم آب پشت سدها با مشکل همراه است. تولید برق از نیروگاه‌های برق‌آبی کاهشی خواهد بود و وظیفه تأمین برق موردنیاز کشور بر عهده نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی است.

این در حالی است که ۱۲ درصد از نیروگاه‌های تولید برق ایران آبی است و کمبود بارش در سال آبی جاری، امکان استفاده حداکثری از این نیروگاه‌ها را به حداقل می‌رساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز