خبرگزاری کار ایران

خاندوزی مطرح کرد:

تعامل با کشورهای اسلامی و مقاوم‌سازی اقتصاد اولویت مهم ایران

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۹۲۰۵

وزیر امور اقتصادی و دارایی در اجلاس سالانه بانک توسعه اسلامی در مصر از تعامل با کشورهای اسلامی و مقاوم سازی اقتصاد به عنوان دو اولویت مهم ایران دانست.

به گزارش ایلنا،‌ سید احسان خاندوزی که به منظور شرکت در اجلاس سالانه بانک توسعه اسلامی به مصر سفر کرده است، در این اجلاس گفت: برنامه دولت ایران بر توجه به سیاست همسایگی به ویژه تعامل با کشورهای اسلامی و همچنین تلاش برای مقاوم‌سازی اقتصاد ایران که به ترتیب سیاست‌هایی «فرصت‌گرا و تهدیدگریز» هستند، استوار است.

وی امروز و در مجمع عمومی اجلاس سالانه بانک توسعه اسلامی IDB اظهار داشت: با توجه به اهمیت امنیت غذایی و وابستگی کشورهای اسلامی به واردات غلات و همچنین آثار و تبعات جنگ روسیه و اوکراین، پیشنهاد ما به بانک توسعه اسلامی آن است که پروژه‌های خودکفایی زراعی در کالاهای اساسی را در اولویت قرار دهد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین با توجه به توفیق جمهوری اسلامی ایران به عنوان صدرنشین کشور اسلامی در فناوری سلامت و واکسن ضدکووید ۱۹ و ظرفیتهایی بسیاری که در این زمینه وجود دارد، از بانک توسعه اسلامی خواست تامین مالی پروژه‌های تکنولوژیک مرتبط با درمان بیماری ها را در دستور کار خود قرار دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز