خبرگزاری کار ایران

کمیسیون مشترک ایران و نیجریه؛ فرصتی برای استفاده از ظرفیت‌های مشترک

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۸۹۷۰

کمیسیون مشترک ایران و نیجریه؛ فرصتی برای استفاده از ظرفیت‌های مشترکسفارت نیجریه در تهران با انتشار بیانیه‌ای با اشاره به برگزاری ششمین جلسه کمیسیون مشترک ایران و نیجریه، این رویداد را فرصتی مناسب برای استفاده از ظرفیت‌های مشترک و منابع سرشار دو قدرت منطقه‌ای عنوان کرد.

به گزارش ایلنا از وزارت صمت، بر اساس اطلاعیه سفارت جمهوری فدرال نیجریه در تهران، ششمین جلسه کمیسیون مشترک ایران و نیجریه قرار است از ۱۶ تا ۱۹ خردادماه (۶ تا ۱۰ ژوئن) در تهران برگزار شود.

ریاست هیئت نیجریه را وزیر امور خارجه آن کشور «زبیرو دادا» به عهده خواهد داشت و انتظار می‌رود که بیش از ۴۰ نفر از مقامات وزارتخانه‌ها، ادارات و سازمان‌های مختلف در این کمیسیون مشترک شرکت کنند.

قدمت روابط دیپلماتیک ایران و نیجریه به سال ۱۹۷۶ باز می‌گردد، سالی که دو کشور اقدام به گشودن سفارت‌خانه در پایتخت‌های یکدیگر کردند. روابط دیپلماتیک میان نیجریه و ایران بسیار دوستانه است و دو کشور از طریق دیدارهای سطح بالا و سایر تعاملات دیپلماتیک، همکاری‌های بسیار خوبی در سطح بین‌المللی و دو جانبه داشته‌اند.

نکته قابل‌توجه این است که باوجود روابط دیپلماتیک دوستانه، تعامل تجاری و بازرگانی قابل‌توجهی میان ایران و نیجریه صورت نگرفته است. اراده قوی دو کشور برای ایجاد رابطه اقتصادی مستحکم منجر به تأسیس کمیسیون مشترک نیجریه و ایران شد که مانند یک پلتفرم واقعی عمل می‌کند که از طریق آن این دو قدرت منطقه‌ای می‌توانند از منابع سرشار و ظرفیت‌های خود بهره‌برداری کنند.

قرار است در ششمین جلسه کمیسیون مشترک نیجریه و ایران موافقت‌نامه‌ها و یادداشت‌های تفاهم در حوزه‌های مختلف همچون تجارت و سرمایه‌گذاری،‌ خدمات هوایی دو طرفه و بخش کشاورزی به امضا دو طرف برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز