خبرگزاری کار ایران

همکاری۱۰ میلیارد دلاری امارات، اردن و مصر برای تولید غلات

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۸۹۲۳

روز گذشته امارات، مصر و اردن توافق کردند که در زمینه کشت گندم، جو و ذرت به عنوان بخشی از پروژه‌های مشترک مربوط به امنیت غذایی سه کشور همکاری کنند.

به گزارش ایلنا از خلیج آنلاین؛ روز گذشته امارات، مصر و اردن توافق کردند که در زمینه کشت گندم، جو و ذرت به عنوان بخشی از پروژه‌های مشترک مربوط به امنیت غذایی سه کشور همکاری کنند. این توافق با ترس فزاینده از عواقب جنگ روسیه و اوکراین بر زنجیره‌های جهانی عرضه غلات همزمان است.

یوسف الشمالی، وزیر صنعت، تجارت و عرضه اردن، گفت که پروژه‌های امنیت غذایی بخشی از پروژه‌هایی است که سه کشور روی آن کار می‌کنند. بین سه کشور برای کشت تعدادی از محصولات کشاورزی فوری که گندم، جو و ذرت هستند اتفاق نظر وجود دارد.

الشمالی افزود که کشت این سه محصول در پروژه‌های مشترک در اردن و مصر انجام می‌شود و سرمایه گذاری اماراتی در این زمینه انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: پروژه مهم دیگری در یک فرآیند یکپارچه وجود دارد که واردات آمونیاک از مصر و گاز از امارات برای تولید کودهای شیمیایی از شرکت فسفات و پتاس اردن است که به این کشورها فروخته  و مازاد آن نیز به کشورهای دیگر فروخته می‌شود.

یکشنبه گذشته، سه کشور «مشارکت صنعتی یکپارچه برای توسعه اقتصادی پایدار» را با هدف تقویت مشارکت در زمینه‌های فناوری پیشرفته، کشاورزی و اشتغال منابع راه اندازی کردند.

مشارکت صنعتی جدید بر بخش‌های کشاورزی و فناوری پیشرفته، جذب منابع و قابلیت‌ها و تقویت مشارکت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای متمرکز خواهد بود.

این سه کشور از طریق 10میلیارد دلاری که امارات به دو کشور تزریق می‌کند، برای توسعه صنایع رقابتی در سطح جهانی، دستیابی به زنجیره‌های ایمن و انعطاف پذیر، رشد پایدار، و افزایش یکپارچگی زنجیره‌های ارزش و تجارت بین آنها تلاش خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز