خبرگزاری کار ایران

ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور به ۷۱ هزار مگاوات رسید

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۷۸۹۰

وزیر نیرو در جریان بازدید از نیروگاه آریان زنجان، گفت: نخستین واحد گازی این نیروگاه سیکل‌ترکیبی با ظرفیت 183 مگاوات به شبکه سراسری برق کشور متصل شد و در مدار تولید قرار گرفت.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "علی‌اکبر محرابیان" با اعلام این خبر، اظهار کرد: احداث نیروگاه آریان زنجان در راستای توسعه تولید برق در شمال‌‌غرب کشور و پاسخگویی به رشد مصرف برق در منطقه با بهره‌گیری از توربین‌های گازیMAP2B ساخت مپنا و راندمان 54درصد در دستور کار قرار گرفته است.

وی ظرفیت این نیروگاه سیکل‌ترکیبی را 546مگاوات برشمرد و گفت: این مجموعه دارای دو واحد گازی 183مگاواتی و یک واحد بخار 180مگاواتی است که پروژه توسط شرکت توسعه انرژی شمال و جنوب در حال اجرا است.

وزیر نیرو حجم سرمایه‌گذاری این پروژه را در حدود 260 میلیون یورو عنوان کرد و افزود: ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور با سنکرون نخستین واحد گاز نیروگاه آریان زنجان به 71 هزار مگاوات رسید.

محرابیان با اشاره به سنکرون 11 واحد نیروگاهی حرارتی جدید در کشور، افزود: در راستای طرح‌های افزایش توان تولید برق برای روزهای اوج مصرف تابستان سال 1401 واحد گازی نیروگاه‌های هنگام، قشم پاسارگاد، میانرود، آریان زنجان و دو واحد ایران LNG وارد مدار شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های ارتقای توان عملی واحدهای گازی و سیکل‌ترکیبی به ظرفیت 488 مگاوات، گفت: همچنین تاکنون واحدهای بخار جدید نیروگاه‌های جهرم، هریس، ارومیه، چابهار و بعثت پارس‌جنوبی نیز برای کمک به تامین انرژی پایدار روزهای پیک مصرف امسال به شبکه سراسری برق کشور متصل شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز