خبرگزاری کار ایران

پیش‌بینی کاهش بارش هفته‌های آینده در حوضه‌های آبریز کشور

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۷۴۷۶

بر اساس اعلام موسسه تحقیقات آب وضعیت بارش در حوضه‌های آبریز کشور این هفته به‌صورت پراکنده برای برخی مناطق است اما در هفته منتهی به ۲۰ خردادماه میزان آن‌ها ناچیز خواهد بود.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، تازه‌ترین گزارش موسسه تحقیقات آب نشان می‌دهد برای هفته جاری، وقوع بارش‌های پراکنده برای مناطق واقع در شمال و شمال غرب کشور پیش‌بینی می‌شود. همچنین با توجه به چشم‌انداز بارش پیش‌بینی‌شده برای هفته دوم، وقوع بارش‌ها در عمده مناطق کشور ناچیز خواهد بود.

حوضه آبریز دریای خزر در هفته جاری با بیشینه ۳۸ میلی‌متری و متوسط محدوده یک میلی‌متری مقام پربارش‌ترین حوضه‌های آبریز کشور در این هفته را دارد.

حوضه آبریز دریاچه ارومیه هم در هفته جاری با بیشینه بارشی ۱۹ میلی‌متری و متوسط یک میلی‌متری در جایگاه دوم پربارش‌های حوضه آبریز قرار دارد.

مقام سوم پربارش‌ترین حوضه‌های آبریز کشور هم می‌رسد به حوضه آبریز فلات مرکزی با بیشینه بارش ۱۲ میلی‌متر که متوسط بارش ندارد.

حوضه‌های آبریز مرزی شرق و خلیج‌فارس و دریای عمان هم در این هفته وضعیت شبیه هم دارند بیشینه بارش آن‌ها ۹ میلی‌متر بدون متوسط بارش است.

حوضه آبریز اصلی قره قوم هم این هفته بدون دریافت بارش است. همچنین از مجموع ۳۰ حوضه آبریز درجه‌دو ۱۱ حوضه آبریز بدون بارش خواهند بود.

در هفته منتهی به ۲۰ خردادماه حوضه آبریز دریای خزر همچنان عنوان پربارش‌ترین حوضه‌های آبریز را خواهد داشت به‌گونه‌ای که بیشینه بارش آن ۲۲ میلی‌متر و متوسط محدود یک میلی‌متری خواهد بود.

حوضه آبریز دریاچه ارومیه هم در هفته منتهی به ۲۰ خردادماه با بیشینه بارشی ۱۱ میلی‌متری و متوسط یک میلی‌متری در جایگاه دوم پر بارش‌های حوضه آبریز خواهد بود.

اما حوضه آبریز فلات مرکزی در هفته منتهی به ۲۰ خردادماه با کاهش بارش نسبت به این هفته روبرو خواهد شد به‌گونه‌ای که بیشینه بارش آن ۴ میلی‌متر خواهد بود که متوسط بارش نیز نخواهد داشت.

حوضه آبریز قره قوم که هفته جاری بدون بارش بود در هفته منتهی به ۲۰ خردادماه با بیشینه بارش ۲ میلی‌متری و متوسط محدوده صفر میلی‌متر روبرو خواهد شد. اما جالب است که حوضه آبریز مرزی شرق که در هفته جاری ۹ میلی‌متر بارش دارد، در هفته منتهی به ۲۰ خردادماه بدون بارش خواهد بود و حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان هم بیشینه بارش یک میلی‌متری را تجربه خواهد کرد.

هفته آینده ۱۴ حوضه آبریز درجه‌دو نیز بدون بارش خواهند بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز