خبرگزاری کار ایران

هدف‌گذاری ترکیه و قزاقستان برای تجارت ۱۰ میلیارد دلاری

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۹۲۹۷

رئیس‌جمهور ترکیه اظهار داشت: ترکیه و قزاقستان برای هدف تجارت دوجانبه 10 میلیارد دلاری تلاش می‌کنند.

به گزارش ایلنا از شین‌هوا؛ رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه اظهار داشت: ترکیه و قزاقستان برای هدف دستیابی به تجارت دوجانبه 10 میلیارد دلاری تلاش می‌کنند.

اردوغان گفت: حجم تجارت بین ترکیه و قزاقستان در سال گذشته از 5.3 میلیارد دلار فراتر رفت. بنابراین ما در مدت کوتاهی از هدف 5 میلیارد دلاری خود فراتر رفتیم. با گام‌های سریع به هدف 10 میلیارد دلاری خود خواهیم رسید.

اردوغان با بیان اینکه امسال سی امین سالگرد روابط دیپلماتیک بین دو کشور است، گفت: دو کشور همکاری‌های خود را به سطح یک مشارکت استراتژیک تقویت کرده‌اند.

رهبران دو کشور در مورد تأثیرات منطقه‌ای بحران اوکراین گفتگو کردند. اردوغان افزود: ما در مورد تمامیت ارضی اوکراین همسو هستیم.

توکایف به نوبه خود ترکیه را "یک شریک استراتژیک بسیار مهم برای قزاقستان" خواند.

توکایف گفت که ترکیه اولین کشوری بود که استقلال قزاقستان را به رسمیت شناخت و مردم قزاقستان هرگز این را فراموش نخواهند کرد.

این اولین سفر دولتی توکایف به ترکیه پس از روی کار آمدن وی است.

دو دولت 15 موافقتنامه در زمینه‌های حمل و نقل، صنایع دفاعی، اطلاعات نظامی، فناوری اطلاعات، فرهنگ، کشاورزی، حمل و نقل، تجارت، گمرک، آموزش، جوانان، ارتباطات و آرشیو امضا کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز