خبرگزاری کار ایران

راز افزیش ارزش روبل اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۷۱۷۸

ارزیابی کارشناسان نشان می‌دهد که در صورت عدم تعدیل در سیاست‌های پولی، روبل ممکن است تا سطح 45 تا 50 روبل در هر دلار آمریکا تقویت شود.

به گزارش ایلنا از راشاتودی؛ پس از از دست دادن تقریباً نیمی از ارزش خود در ماه مارس به دلیل تحریم‌های غرب، ارز روسیه بهبود فوق‌العاده‌ای را تجربه کرد و به سطوحی که طی دو سال گذشته مشاهده نشده بود، دست یافت. 

 به گفته سرگئی کوپیلوف، یک کارشناس در شرکت مشاوره BSC و محقق در دانشگاه اقتصاد روسیه پلخانوف؛ در اینباره گفت: غرب زمانی که دارایی‌های بانک مرکزی این کشور را مسدود کرد، به تعهدات خود در قبال روسیه عمل نکرد.

کوپیلوف توضیح داد که تقویت روبل به این دلیل است که اکنون صرفاً مبتنی بر صادرات و واردات است و ارزش آن با برابری قدرت خرید (PPP) تعیین می‌شود. صندوق بین المللی پول (IMF) PPP پول روسیه در پایان سال 2021 را 29.127 روبل به ازای هر دلار تخمین زد.

 

این کارشناس همچنین خاطرنشان کرد: قبل از تحریم‌ها، تضعیف مصنوعی پول روسیه با خروج سرمایه همراه بود. به این ترتیب در سال 2021، صادرات خالص (مازاد صادرات کالا و خدمات بر واردات) به 122 میلیارد دلار رسید. به گفته وی این درآمدهای ارزی برای خرید دارایی‌های خارجی استفاده شد.

کوپیلوف گفت: در زمان تحریم‌ها و عدم پرداخت تعهدات مالی غرب به روسیه، این خروج غیرممکن شده است.

کوپیلوف در پایان می‌گوید: ارزیابی کارشناسان نشان می‌دهد که در این شرایط، در صورت عدم تعدیل در سیاست‌های پولی، روبل ممکن است تا سطح 45 تا 50 روبل در هر دلار آمریکا تقویت شود.

واحد پول روسیه تا روز جمعه حدود 69 روبل به ازای هر دلار آمریکا معامله می شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز