خبرگزاری کار ایران

احتمال کاهش ۱۷ درصدی تولید نفت روسیه در ۲۰۲۲

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۴۱۸۶

برآوردها نشان می‌دهد تولید نفت روسیه در سال ۲۰۲۲ میلادی در پی تأثیر تحریم‌های غرب ۱۷ درصد کاهش می‌یابد.

به گزارش ایلنا از خبرگزاری رویترز، یک سند وزارت اقتصاد که روز چهارشنبه (هفتم اردیبهشت‌ماه) توسط رویترز مشاهده شد، نشان می‌دهد احتمال دارد که تولید نفت روسیه در سال ۲۰۲۲ میلادی به‌دلیل رویارویی با تحریم‌ها ۱۷ درصد کاهش یابد.

ایالات متحده آمریکا واردات نفت از روسیه را تحریم کرده است، در حالی که تحریم‌های غرب علیه بانک‌ها و کشتی‌های روسیه، تجارت نفت، یکی از منابع کلیدی درآمد مسکو را با مشکل روبه‌رو کرده است.

 اتحادیه اروپا نیز در حال بررسی ممنوعیت کامل واردات نفت از روسیه است.

مقیاس کاهش کنونی تولید نفت روسیه از دهه ۱۹۹۰ میلادی که صنعت نفت با کمبود سرمایه‌گذاری روبه‌رو شد، قابل توجه ترین خواهد بود.

تولید نفت روسیه در ماه مارس امسال روند کاهشی را آغاز کرد و تا اواسط آوریل حدود ۷.۵ درصد کاهش یافته است.

تولید نفت روسیه سال گذشته میلادی پس از طی کردن روند بهبود، در سال ۲۰۲۱ میلادی به‌دلیل پیامدهای ناشی از شیوع ویروس کرونا  برای نخستین بار از سال ۲۰۰۸ میلادی با کاهش روبه‌رو بود.

آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌تراعلام کرد که تأثیر تحریم‌ها و کناره‌گیری مشتریان از خرید نفت روسیه از ماه مه به بعد به‌طور کامل اعمال می‌شود.

بر اساس این سند، تولید نفت روسیه احتمال دارد از ۵۲۴ میلیون تن در سال ۲۰۲۱ به ۴۳۳.۸ میلیون تا ۴۷۵.۳ میلیون تن (بین ۸.۶۸ میلیون تا ۹.۵ میلیون بشکه در روز) در سال ۲۰۲۲ برسد.

تولید نفت روسیه از سال ۲۰۰۳ میلادی، زمانی که تولید نفت این کشور به ۴۲۱ میلیون تن رسیده بود، بیشترین کاهش را تجربه می‌کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به دولت دستور داده است که همکاری‌ با آسیایی‌ها در حوزه انرژی را تقویت و از اروپا دوری کنند.

این سند نشان داد که انتظار می‌رود صادرات نفت و گاز روسیه نیز در سال جاری میلادی کاهش یابد.

صادرات نفت روسیه از ۲۳۱ میلیون تن در سال ۲۰۲۱ به ۲۱۳.۳ میلیون تا ۲۲۸.۳ میلیون تن (۴.۲۷ میلیون به ۴.۵۷ میلیون بشکه در روز) رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز