خبرگزاری کار ایران

‌رئیس بنیاد مستضعفان خبر داد:

افزایش ۱۰۰ میلیون لیتری تولید روغن صنعتی

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۴۰۳۵

رئیس بنیاد مستضعفان از افزایش ظرفیتی بالغ بر ۱۰۰ میلیون لیتر به تولیدات انواع روغن صنعتی کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید پرویز فتاح در حاشیه بهره‌برداری از طرح توسعه خطوط پالایش روانکارها در یکی از شرکت‌های پالایشگاهی بنیاد مستضعفان، با اشاره به راه‌اندازی این خط گفت: دو سال پیش طرحی نوآورانه مطرح شد که با توجه به ریسک بالای آن و تکنولوژی مدرن به کار رفته در آن، بسیاری در اجرای آن تردید داشتند ولی خوشبختانه به همت دانشمندان ایرانی و مهندسان و متخصصان جوان کشور، این طرح اجرایی شد.

وی با بیان اینکه این طرح بر پایه فناوری روز دنیا و با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان اجرایی شده و به ثمر نشسته است، اظهار داشت: با اجرای این طرح هم کیفیت محصولات و هم میزان تولید محصول در این شرکت به میزان قابل توجهی افزایش یافت و امروز بیش از ۱۰۰ میلیون لیتر به ظرفت تولید انواع روغن در این مجموعه اضافه شد.

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: علاوه بر افزایش تولید، با بهره‌گیری از این طرح توسعه‌ای، ظرفیت صادرات محصولات تولیدی به میزان قابل توجهی افزایش یافت و حتماً بازار صادراتی روغن‌های تولیدی ما که امروز به ۲۲ کشور جهان صادر می‌شود، توسعه می‌یابد.

فتاح با اشاره به رکوردزنی تولید انواع روغن صنعتی در این شرکت با بهره‌گیری از این طرح تصریح کرد: امروز ۹۸ درصد روغن‌های کشور در داخل تولید می‌شود و تقریباً نیازی به واردات در این حوزه نداریم.

وی با تقدیر از مهندسان و متخصصان شرکت‌های دانش‌بنیان که با توان علمی خود توانستند در این صنعت تنه به تنه کشورهای پیشرفته جهان بزنند، خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از این طرح، نمونه و نماد عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری است که با بکارگیری آن ۲۰ درصد به تولیدات این شرکت افزوده شد و زمینه اشتغال بسیاری از جوانان و متخصصان را فراهم آورد و علاوه بر این دو، زمینه صادرات و ارزآوری را نیز در کشور توسعه داد.

رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر استفاده بنیاد مستضعفان بر توان شرکت‌های دانش بنیان برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها طی سال‌های اخیر ابراز داشت: کشور و بنیاد مستضعفان در این سال‌ها تحت شدیدترین تحریم‌ها بودند و ما در بنیاد مستضعفان با تکیه بر توان دانشمندان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان، تا امروز اجازه ندادیم هیچ کاری به دلیل فشار تحریم‌ها، معطل بماند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز