خبرگزاری کار ایران

آغاز مذاکرات ترکیه و امارات برای دستیابی به برنامه مشارکت اقتصادی جامع

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۳۷۲۵

ترکیه و امارات متحده عربی مذاکراتی را برای انعقاد توافقنامه مشارکت اقتصادی جامع بین دو کشور آغاز کردند.

 به گزارش ایلنا از خلیج آنلاین، روز گذشته ترکیه و امارات متحده عربی مذاکراتی را برای انعقاد توافقنامه مشارکت اقتصادی جامع بین دو کشور آغاز کردند. در همین راستا مهمت موش وزیر بازرگانی ترکیه با ثانی بن احمد آل زیودی وزیر تجارت خارجی امارات در استانبول نشست خبری برگزار کرد.

موش از اعلام آغاز مذاکرات با الزیودی برای توافقنامه مشارکت اقتصادی جامع ترکیه و امارات ابراز خوشحالی کرد. وی خاطرنشان کرد: سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به ابوظبی و دوبی در فوریه گذشته با همراهی هیئت بزرگ وزیران، مرحله جدیدی را بین دو کشور در روابط سیاسی، فرهنگی و اقتصادی باز کرد.

وی خاطرنشان کرد: دیدارهای انجام شده در این سفر زمینه ساز مذاکرات توافقنامه مشارکت جامع اقتصادی شد. امارات با حجم مبادلات تجاری 8 میلیارد دلاری، بزرگترین شریک تجاری ترکیه در منطقه خلیج فارس است.

این مقام مسئول ترک خاطرنشان کرد: بسیاری از شرکت‌های ترکیه‌ای در امارات متحده عربی در زمینه‌های مختلف از جمله پیمانکاری، لجستیک، بهداشت و گردشگری، علاوه بر تجارت کالا، تجارت بسیار موفقی انجام می‌دهند.

وی معتقد است که امارات به نوبه خود به یک بازیگر مهم جهانی در بسیاری از بخش‌های خدماتی مانند مالی، گردشگری، هوانوردی و مشاوره فنی تبدیل شده است.

وزیر بازرگانی ترکیه ابراز عقیده کرد که دو کشور با اجرایی شدن توافقنامه مشارکت جامع می‌توانند به سرعت به حجم مبادلات تجاری 15 میلیارد دلاری ثبت شده در سال 2017 برسند.

وی خاطرنشان کرد: این توافقنامه امکان اجرای سرمایه‌گذاری‌ها و پروژه‌های جدید را فراهم می‌کند تا با روندهای جهانی در زمینه‌هایی مانند انرژی‌های تجدیدپذیر، خودروهای برقی و برنامه‌نویسی همگام شود.

وزیر الزیودی نیز به نوبه خود از آغاز مذاکرات بر سر توافقنامه مشارکت اقتصادی جامع ترکیه و امارات ابراز خوشحالی کرد.

وی خاطرنشان کرد: برای دستیابی به گام‌های مهمی با همه کشورهای جهان در زمینه توافقنامه‌های مشارکت اقتصادی کار را آغاز کرده‌اند. امارات متحده عربی با توافق جامع مشارکت اقتصادی، در نظر دارد صنعت و سرمایه گذاری را در دوره آتی افزایش دهد و از منابع انسانی و سایر منابع حداکثر بهره را ببرد.

وی توضیح داد: قرارداد مشارکت با ترکیه اقتصاد امارات را انعطاف پذیرتر می‌کند و هر دو طرف باید از معاملات دوجانبه بهره‌مند شوند. ترکیه یک شریک مهم در توافق است و در دوره گذشته پیشرفت‌های زیادی داشته است. بنابراین روابط ترکیه و امارات امیدوار کننده است.

وزیر اماراتی گفت: حجم مبادلات تجاری دوجانبه در سال 2020 نسبت به سال 2019 افزایش چشمگیری داشته است. اگر به اعداد سال 2020 نگاه کنیم، امارات 5 میلیارد دلار در ترکیه سرمایه گذاری شده است و با همکاری می‌توانیم آن را افزایش دهیم و با قرارداد مشارکت می‌توانیم این اعداد را افزایش دهیم. امیدوارم که همکاری دو کشور بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز