خبرگزاری کار ایران

کاهش سپرده‌های یوان در تایوان برای چهارمین ماه متوالی

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۲۷۹۱

سپرده‌های یوان چین توسط بانک‌های محلی تایوان در ماه گذشته با کاهش ۰.۹۱ درصدی به ۲۲۵.۳۲ میلیارد یوان، برای چهارمین ماه متوالی کاهش یافت.

 به گزارش ایلنا از تایپه تایمز؛ بانک مرکزی تایوان اعلام کرد که با تعدیل پرتفوی دارایی‌های شرکت‌ها و خرده‌فروشی‌ها در بحبوحه انتظارات تورمی و تنش‌های ژئوپلیتیک، سپرده‌های یوان چین توسط بانک‌های محلی در ماه گذشته با کاهش 0.91 درصدی به 225.32 میلیارد یوان (34.66 میلیارد دلار آمریکا)، برای چهارمین ماه متوالی کاهش یافت.

این بانک اعلام کرد که این کاهش مربوط به تصمیمات شخصی و شرکتی در مورد استراتژی‌های تخصیص دارایی بود و به شرایط سیاسی مرتبط نبود.

به گفته این نهاد، ارزهای اصلی آسیا در سال جاری به شدت تحت تأثیر انتظارات فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره و تضعیف 10.11 درصدی ین ژاپن در برابر دلار آمریکا قرار گرفته‌اند.

بانک مرکزی تایوان اعلام کرد پس از کاهش موقعیت مشتریان خرده‌فروشی و شرکت‌ها، سپرده‌های یوان در واحدهای بانکی داخلی با 1.49 درصد کاهش به 196.76 میلیارد یوان رسید.

به گفته این بانک، پس از اینکه برخی از شرکت‌ها سپرده‌های دلار آمریکا را به دارایی‌های یوان تبدیل کردند تا نیازهای تسویه یوان را برآورده کنند، سپرده‌های یوان در واحدهای بانکی فراساحلی با 3.24 درصد افزایش به 28.56 میلیارد یوان رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز