خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر امور مجریان آزادراه‌ها خبر داد:

افتتاح آزادراه منجیل-رودبار و بخشی از آزادراه اصفهان-شیراز در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۰۸۴۹

مدیرکل دفتر امور مجریان آزادراه‌ها با بیان اینکه امسال بهره‌برداری از قطعات یک تا شش آزادراه اصفهان-شیراز را در دستورکار داریم، تاکید کرد: آزادراه منجیل-رودبار ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت تامین اعتبار امسال بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمود ملازینل، مدیرکل دفتر امور مجریان آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از افتتاح قطعه دو، سه و چهار آزادراه اراک - خرم‌آباد در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: قطعه یک این آزادراه در سال جاری با تامین اعتبار افتتاح می‌شود که این مسیر میان اراک تا بروجرد است.

وی ادامه داد: امسال برآنیم قرارداد مشارکت آزادراه لامرد_پارسیان را با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و شرکت ایمیدرو ببندیم و تفاهم‌نامه این مشارکت در حال نهایی شدن است که به زودی کلنگ این ۵۰ کیلومتر از آزادراه لامرد - پارسیان بر زمین زده می‌شود.

مدیرکل دفتر امور مجریان آزادراه‌ها با بیان اینکه قطعات یک تا شش آزادراه اصفهان - شیراز نیز دارای قرارداد مشارکت بودند و در حال نهایی شدن هستند، اظهار داشت: الحاقیه قرارداد مشارکت قطعات هفت و هشت این آزادراه نیز طی دو، سه روز آینده نهایی می‌شود و ماه آینده قرارداد مشارکت نهایی و عملیات اجرایی آغاز می‌شود.

ملازینل با اشاره به آزادراه‌های قابل بهره‌برداری در سال ۱۴۰۱، تصریح کرد: بهره‌برداری از قطعات یک تا شش آزادراه اصفهان - شیراز را در دستورکار داریم که ۵۰ درصد وزارت دفاع و ۵۰ درصد وزارت راه و شهرسازی در سرمایه‌گذاری آن سهیم هستند و این آزادراه ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: آزادراه منجیل - رودبار نیز ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در صورت تامین اعتبار امسال قابل بهره‌برداری است و دو آزادراه مذکور قریب به سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند که در این خصوص قول‌هایی از سوی دولت و سرمایه‌گذاران داده شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز