خبرگزاری کار ایران

افزایش تردد کالا در مرزهای ترکیه به دلیل جنگ اوکراین و قرنطینه چین

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۰۶۴۱

حمله روسیه به اوکراین و بسته شدن مجدد چین، موقعیت ترکیه را به عنوان یک پایگاه عرضه جایگزین تقویت کرده است.

به گزارش ایلنا از دیلی صاباح؛ حمله روسیه به اوکراین و بسته شدن مجدد چین، موقعیت ترکیه را به عنوان یک پایگاه عرضه جایگزین تقویت کرده است. این تحولات در ترافیک صادراتی در دروازه‌های گمرک ترکیه منعکس شده که به دلیل رکوردشکنی‌های فروش خارجی تراکم بیش از همیشه است.

جنگ بین دو همسایه ترکیه در دریای سیاه تأثیر منفی بر حمل و نقل دریایی داشته و اکنون برخی از مسیرهای کامیون را به دروازه‌های مرزی غربی منتقل کرده است.

فاتح شنر، رئیس استراتژی و توسعه تجارت انجمن بین المللی حمل و نقل، با اشاره به ترافیک جدی صادرات، به ویژه در دروازه‌های غربی، گفت که جنگ روسیه و اوکراین بر تجارت از طریق دروازه شرقی تأثیر منفی می‌گذارد، در حالی که در دروازه‌های غربی تراکم جدی وجود دارد.

بر اساس داده‌های اتحادیه اتاق‌ها و بورس‌های کالای ترکیه (TOBB)، حجم صادرات در دروازه‌های گمرکی در غرب ترکیه نسبت به مدت مشابه سال گذشته نزدیک به 30 درصد افزایش یافته است.

احمد حمدی گوردغان، نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان شرق دریای سیاه گفت که بحران جنگ روسیه و اوکراین به فرصتی برای دریای سیاه تبدیل شده است.

گوردغان با بیان اینکه بازرگانان روسی به دنبال استفاده از بنادر در منطقه هستند، گفت: ما کار را برای راه اندازی مجدد کشتی‌های رورو و مسافربری بین بندر ترابزون-سوچی یا بندر آدلر که تا سال 2008 مورد استفاده بود، آغاز کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد که این فرصتی برای شهر شمالی ترابزون در سواحل دریای سیاه این کشور است.

چتین تکدلی اوغلو، عضو هیئت مدیره انجمن صادرکنندگان فلزات آهنی و غیرآهنی استانبول در مورد ترافیک ورودی گمرک گفت: قرنطینه مجدد چین به دلیل همه‌گیری در این امر مؤثر است. این تحولات فرصت‌های جدیدی را برای ترکیه ایجاد کرده چون تقاضا همچنان به ترکیه می‌آید. ما فکر می‌کنیم که این شدت در بقیه سال افزایش خواهد یافت.

در همین حال، گوخان تورهان، رئیس انجمن ARMATUR، گفت کامیون‌هایی که نمی خواهند از منطقه جنگی استفاده کنند از طریق ترکیه به قفقاز می‌روند.

وی افزد: صادرات ما در ماه گذشته با 19.8 درصد افزایش نسبت به اسفندماه سال گذشته 22.7 میلیارد دلار (332.44 میلیارد لیره) رسید. با افزایش حجم تجارت خارجی، نیاز به باز کردن دروازه‌های مرزی جدید همچنان ادامه دارد.

تامین کنندگان اروپایی و روسی اکنون در تلاش هستند یا از طریق ترکیه کالاهایی را از یکدیگر خریداری کنند یا در ترکیه تولید کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز