خبرگزاری کار ایران

نرخ تورم قطر به ۴.۴۲ درصد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۹۶۹۳

نرخ تورم قطر در سال‌های اخیر به طور چشمگیری افزایش یافته است که در درجه اول به دلیل چالش‌های اقتصادی ناشی از همه‌گیری جهانی است.

 به گزارش ایلنا از دوحه نیوز؛ شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) که نشان دهنده نرخ توم است، با رشد سالانه ۴.۴۲ درصدی در ماه گذشته به ۱۰۱.۴۸ واحد رسید که نسبت به فوریه ۰.۵۸ درصد افزایش ماهانه داشت.

این شاخص شامل ۱۲ گروه اصلی کالاهای مصرفی است که ۷۳۷ کالا و خدمات را دربر می‌گیرد.

بر اساس داده‌های منتشر شده در روز چهارشنبه از سوی سازمان برنامه‌ریزی و آمار قطر، افزایش سالانه این شاخص به دلیل افزایش قیمت‌ها در هشت گروه شامل سرگرمی و فرهنگ، کالاها و خدمات، غذا و نوشیدنی، مسکن، آب، برق و گاز بوده است. .

گروه‌های باقی‌مانده که شامل بهداشت، رستوران‌ها، هتل‌ها، پوشاک و کفش‌ها می‌شود، شاهد کاهش متوسط ​​سالانه از ۳ درصد تا ۰.۴۴ درصد بودند، در حالی که گروه تنباکو بدون تغییر باقی ماند.

از نظر تغییر ماهانه شاخص، آمارها در شش گروه تفریحی و فرهنگی، مسکن، آب، برق، گاز و حمل و نقل با افزایش جزئی که نزدیک به ثبات برای گروه مبلمان و لوازم خانگی است، افزایش یافت.

در ماه مارس، هیچ تغییری نسبت به فوریه در بخش‌های تنباکو، بهداشت، ارتباطات و آموزش مشاهده نشد.

در این پس‌زمینه، شاخص PMI قطر که عملکرد بخش خصوصی غیرنفتی را اندازه‌گیری می‌کند، در ماه گذشته از ۶۱.۳ واحد در فوریه به ۶۱.۸ واحد افزایش یافت که شاخص‌های تولید و سفارش‌های جدید از این افزایش حمایت می‌کنند.

مازاد تراز تجاری قطر در ماه فوریه با ۶۹.۵ درصد افزایش به ۲۲.۴ میلیارد ریال (۶.۱۵ میلیارد دلار) در سال به دلیل افزایش صادرات و افزایش قیمت بین المللی گاز رسید.

بر اساس ارقام سازمان برنامه ریزی و آمار، ارزش صادرات قطر که شامل صادرات داخلی و صادرات مجدد می‌شود، در ماه فوریه به ۳۱.۹ میلیارد ریال رسید که نسبت به فوریه ۲۰۲۱، ۵۴.۶ درصد افزایش و نسبت به ژانویه ۱۰.۳ درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز