خبرگزاری کار ایران

رد ادعای رییس اتاق بازرگانی ایران و چین مبنی بر تحریف تیتر مصاحبه‌اش با ایلنا+فایل صوتی

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۸۲۳۳

خبرگزاری کار ایران( ایلنا) در واکنش به ادعای آقای مجیدرضا حریری، رییس اتاق بازرگانی ایران و چین، درباره تحریف تیتر مصاحبه‌اش، این ادعا را رد و فایل صوتی ایشان را منتشر کرد.

خبرگزاری کار ایران ( ایلنا) روز 22 فروردین ماه امسال، مصاحبه‌ای با آقای مجیدرضا حریری، رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین، با عنوان « سند همکاری ایران و چین معطل مذاکرات وین/ ۹۲ درصد از صادرات ما به پکن مواد خام است » منتشر کرد که پس از انتشار این گفت‌وگو، جناب حریری در مصاحبه‌ای دیگر خبرگزاری ایلنا را متهم به تحریف سخنان خود کرد.

بخش مورد اعتراض آقای حریری مربوط به این بند است:

«رئیس اتاق مشترک ایران و چین در ادامه درباره زمان اجرایی شدن سند همکاری 25 ساله ایران و چین خاطرنشان کرد: کارهای کارشناسی‌ و مراحل اجرایی سند همکاری که تعریف پروژه مشترک بین دو کشور است، شروع شده است. اما آن نیز بحث تامین اعتبار و فاینانس را دارد که بخش زیادی از آن معطل تعیین تکلیف مذاکره وین است. چون برای هر کدام از این شرایط باید یک ریل‌گذاری مربوط به آن انجام شود، این دوران بلاتکلیفی به هر حال روند پیشرفت را کند می‌کند. اگر مذاکرات وین به نتیجه برسد یک روند را باید دنبال کنیم، اگر هم نرسد یک روند دیگر را و راهکارها با هم متفاوت است. بنابراین باید منتظر نتیجه مذاکرات وین بمانیم. نتیجه این مذاکرات در همه شئون اقتصادی ما تاثیرگذار است ولی بیشترین تاثیر را در روابط اقتصادی بین‌المللی ایران دارد»

ایشان در مصاحبه‌ای که با یک رسانه دیگر داشتند، مدعی شدند که « متاسفانه خبرگزاری ایلنا در تیتر مصاحبه دیروزم در مورد قرارداد ۲۵ ساله با چین، مطلب را تحریف کرده است!!! بنده نگفته بودم که قرارداد ۲۵ ساله معطل توافق وین است. اصلا زمانی که این تفاهم مطرح شد مذاکره وینی در کار نبود. بنده گفتم در صورت توافق وین روش‌های اجرای قرارداد ۲۵ ساله متفاوت می‌شود. مثلا مانند دوران بعد از برجام می‌توانیم از ظرفیت اگزیم بانک استفاده کنیم. ولی اگر قراردادی هم امضا نشود ما با روش‌ها و راه حل‌های دیگری به سمت اجرایی کردن این قرارداد می رویم.»

لازم به ذکر است در تیتر ایلنا هم دقیقا به همین مورد اشاره شده است و آنچه در توضیحات ایشان به یک رسانه دیگر آمده با آنچه در ایلنا منتشر شده هیچ تفاوتی ندارد. همانگونه که ایشان اشاره کرده‌اند قرارداد ایران با چین معطل تعیین تکلیف برجام مانده است. به استناد اظهارات ایشان که عینا از فایل صوتی پیاده شده است، ایشان به صراحت گفته‌اند که نحوه و روش اجرای قرارداد منوط به تعیین تکلیف این معاهده است چرا که احیا یا عدم احیای برجام می‌تواند دو راه مختلف، برای پیگیری این قرارداد را پیش روی تهران قرار دهد و بر همین اساس و با استناد به اظهارات ایشان تیتر سند همکاری ایران و چین معطل مذاکرات وین  برای این مصاحبه انتخاب شده است.

حجم فایل صوتی: ۱.۰۰M | مدت زمان فایل صوتی: ۰۰:۰۱:۰۴ دانلود فایل صوتی
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز