خبرگزاری کار ایران

ترمز شاخص کل بورس کشیده شد/ کدام نمادها بیشترین کاهش قیمت را داشتند؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۸۰۶۶

امروز شاخص کل فرابورس با 259 واحد کاهش به عدد 19 هزار و 930 واحد تنزل کرد و نمادهای هرمز، زاگرس، آریا، صبا، شگویا، ارفع و شاوان بیشترین اثر منفی را بر افت شاخص کل فرابورس گذاشتند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، پس از چند روز سبزپوشی تابلوی بورس، سرانجام امروز ترمز شاخص کل بورس کشیده شده و این شاخص با 33 هزار و 522 واحد ریزش به عدد یک میلیون و 445 هزار واحد تنزل یافت. شاخص کل هم‌وزن نیز با 6 هزار و 744 واحد کاهش به عدد 380 هزار واحد رسید.

در بازار امروز نمادهای فولاد، فملی، شستا، فارس، ومعادن، شبندر و شپدیس بیشترین تاثیر منفی را بر ریزش شاخص کل داشتند و شستا، وساپا، فولاد، شتران، خبهمن، ورنا و فملی از پر تراکنش‌ترین نمادها بودند.

امروز کطبس، خپویش، ملت، خازین، ورنا، قلرست و دکوثر بیشترین افزایش قیمت و نمادهای قاسمین، کاوه، سخوز، فایرا، ذوب، ونفت و فسپا بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند. بیشترین تقاضا به افران، کمند، همای، ورنا، فردا، پارند و کارین و بیشترین عرضه به نمادهای خگستر، خساپا، خودرو، وبصادر، همای، قاسمین و وتجارت تعلق داشت.

به لحاظ افزایش ارزش بازار نمادهای پاکشو، مبین، وامید، لوتوس، اپال، پرداخت و ورنا بیشترین افزایش ارزش بازار و نمادهای فولاد، فملی، شستا، فارس، ومعادن، شبندر و شپدیس بیشترین کاهش ارزش بازار با تجربه کردند. بیشترین حجم معامله نیز به شستا، وساپا، ورنا، خبهمن، خبهمن2، ملت و خودرو مربوط بود. بیشترین ارزش معامله نیز به ترتیب عبارت بود از: وساپا، کمند، ورنا، فولاد، شستا، دارا یکم و شبندر.

پیام‌ها نهاد ناطر بازار

بر اساس اعلام نهاد ناظر بازار، امروز در بورس تهران نمادهای فمراد، وبهمن، ثامید، بسویچ و تکمبا متوقف شدند. در اطلاعیه مدیریت عملیات بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران آمده است: «به اطلاع می رساند،در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت های سرمایه گذاری بهمن(وبهمن)، توسعه و عمران امید(ثامید) جهت برگزاری مجمع عادی سالیانه بمنظور تصویب صورت های مالی، پارس سویچ(بسویچ) جهت برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده بمنظور انتخاب اعضای هیئت مدیره، کمباین سازی ایران(تکمبا)جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده، متوقف خواهند شد.»

همچنین نمادهای فلوله1 به علت افزایش بیش از 50 درصدی قیمت، نمادهای ولیز1 و ثبهساز1 به علت افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب متوقف شدند.

عقب نشینی فرابورس به کانال 19 هزار واحدی

امروز شاخص کل فرابورس نیز با 259 واحد کاهش به عدد 19 هزار و 930 واحد تنزل کرد و نمادهای هرمز، زاگرس، آریا، صبا، شگویا، ارفع و شاوان بیشترین اثر منفی را بر افت شاخص کل فرابورس گذاشتند. تجلی، آریا، کرمان، ثتران، فرابورس، صبا و فزر نیز از پرتراکنش‌ترین نمادها بودند.

امروز نهاد ناظر فرابورس از توقف نمادهای معاملاتی کیسون1، فافق1، شپترو1، مفاخر1، صبا1، مادیرا1 و زماهان1 خبر داد. همچین نمادهای معاملاتی شفارا1، فاهواز1 و وملت1 بازگشایی شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز