خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد:

تداوم سبزپوشی بورس/ کدام نمادها بیشترین کاهش قیمت را داشتند؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۶۹۴۸

امروز ناظر بازار بورس از بازگشایی نماد معاملاتی شستا خبر داد. در این اطلاعیه آمده است: «نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی(شستا) با توجه به برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده مبنی بر انتخاب اعضاء هیئت مدیره، با محدودیت نوسان قیمت آماده انجام معامله می باشد. همچنین ضروری است سرمایه‌گذاران محترم علاوه بر توجه به این موضوع،اطلاعات منتشره شده بر روی تارنمای کدال (codal.ir) و سایر عوامل موثر بر قیمت سهام را در تصمیم گیری های خود لحاظ کنند.»

به گزارش خبرنگار ایلنا، در بازار امروز، شاخص کل با بیش از 15 هزار واحد افزایش به عدد یک میلیون و 474 هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با 5 هزار و 425 واحد افزایش به عدد 383 هزار و 500 واحد دست یافت.

امروز نمادهای فولاد، وامید، خودرو، وبملت، شبندر، وتجارت و فملی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. همچنین نمادهای خگستر، خودرو، خساپا، شستا، شپنا، وبصادر و وبملت از پر تراکنش‌ترین نمادها بودند.

در بازار سبزپوش امروز، کماسه، خپویش، وساپا، دامین، خبهمن، ولغدر و خزامیا بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. بیشترین کاهش قیمت نیز به نمادهای سغرب، فلامی، سصفها، خگستر، وبیمه، کنور و کطبس تعلق داشت. بیشترین عرضه به نمادهای وساپا، افران، خبهمن، کمند، همای، لوتوس و پارند مربوط بود. همای، کمند، فیروزا، بفجرح، صمعاد212، پارند و کارین نیز بیشترین عرضه را تجربه کردند.

نمادهای فولاد، وامید، خودرو، وبملت، شبندر، وتجارت و فملی بیشترین افزایش ارزش بازار و نمادهای کنور، خگستر، شپنا، شنفت، پرداخت، پترول و افق امروز را با بیشترین کاهش ارزش بازار پشت سر گذاشتند. بیشترین ارزش معامله به ترتیب عبارت بود از: خگستر، خودرو، خساپا، وبصادر، دارا یکم، کیان و شپنا. نمادهای خودرو، خگستر، خساپا، وبصادر، شستا، خپارس و تجارت نیز بیشترین حجم معامله را دارا بودند.

نگاهی به پیام‌های ناظر بازار

مدیریت عملیات بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران امروز در پیامی اطلاع داد: «در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت تولیدی ایران تایر(پتایر)جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص تغییر سرمایه متوقف خواهد شد.»

ناظر بازار همچنین از بازگشایی نماد معاملاتی شستا خبر داد. در این اطلاعیه آمده است: «نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی(شستا) با توجه به برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده مبنی بر انتخاب اعضاء هیئت مدیره، با محدودیت نوسان قیمت آماده انجام معامله می باشد. همچنین ضروری است سرمایه‌گذاران محترم علاوه بر توجه به این موضوع،اطلاعات منتشره شده بر روی تارنمای کدال (codal.ir) و سایر عوامل موثر بر قیمت سهام را در تصمیم گیری های خود لحاظ کنند.»

همچنین نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری‌ سایپا (وساپا1) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، متوقف گردید. نماد مذکور حداکثر تا ساعت 10 روز معاملاتی جاری با محدودیت دامنه نوسان قیمت بازگشایی خواهد شد.

مدیریت عملیات بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران تاکید کرد: «نماد معاملاتی شرکت موتوژن‌ (بموتو1) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، متوقف گردید. نماد مذکور روز معاملاتی بعد بصورت حراج ناپیوسته و بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت بازگشایی خواهد شد.»

ورود شاخص کل فرابورس به کانال 20 هزار واحدی

شاخص کل فرابورس در بازار امروز با 174 واحد رشد به کانال 20 هزار واحد وارد شد و به عدد 20 هزار و 60 واحد رسید. نمادهای آریا، بپاس، مارون، شگویا، صبا، وسپهر و فرابورس بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند. نمادهای کرمان، آریا، فرابورس، سمگا، فزر، قچار و تجلی نیز از پر تراکنش‌ترین نمادهای فرابورس بودند.

امروز مدیر عملیات بازار فرابورس ایران در پیامی از توقف نماد وسرمد1 خبر داد. در پیام ناظر فرابورس آمده است: «نماد معاملاتی (وسرمد1) به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت مصادیق گروه (ب) برای شرکت بیمه سرمد متوقف شد. بدیهی است نماد مذکور حداکثر دو روز کاری پس از توقف و با اعلام این مدیریت، از طریق حراج ناپیوسته با محدودیت دامنه نوسان قیمت بازگشایی خواهد شد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز