خبرگزاری کار ایران

مشکلی در تامین برق با وجود پدیده گرد و غبار نیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۶۴۹۶

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران با اشاره به پدیده گرد و غبار و تاثیر آن بر شبکه برق گفت: شبکه برق کشور در شرایط پایداری است و در حال حاضر مشکلی در تامین برق وجود ندارد.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "مصطفی رجبی مشهدی" با اشاره به پدیده گرد و غبار و تاثیر آن بر شبکه برق، اظهار کرد: این شبکه در شرایط پایداری است و مشکلی در تامین برق مشترکان نیست.

وی با بیان اینکه در طراحی شبکه برق، موارد لازم پیش‌بینی می‌شود، افزود: در طراحی اولیه شبکه‌های برق، شرایط آب و هوایی و آلودگی‌ها در نظر گرفته می‌شود، اما این موضوع به طور قطع برای تمام نقاط کشور در نظر گرفته نشده که اگر گرد و غبار از میزانی افزایش یابد شبکه تاب آوری لازم را داشته باشد.

سخنگوی صنعت برق و مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر توانسته‌ایم در استان‌هایی که در معرض گرد و غبار هستند و از نظر رطوبتی و شرجی بودن شرایطی دارند که امکان دارد عایق‌هایی که استفاده می‌کنیم در شبکه برق به صورت رسانه عمل کنند و اتصالی دهند، تعداد زیادی از مقره‌ها را تعویض کنیم و یا اینکه از پوشش‌هایی استفاده کنیم که آبگریز باشند و به اصطلاح این امکان را فراهم سازند که عایق مقره‌ها و تجهیزات در شرایط ایده‌آل باقی بماند.

 رجبی مشهدی درباره اینکه آیا مشترکان برق خانگی یا صنعتی در شرایط گرد و غبار باید تمهیداتی بیاندیشند، گفت: جز اینکه در هر شرایطی برق را درست مصرف کنیم لازم نیست اقدام دیگری انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز