خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول خبر داد:

تکذیب واردات ۱۸ هزار تن گوشت برزیلی مرجوع شده از چین به ایران/ ارز ترجیحی برای کالاهای اساسی حذف نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۲۳۷۱

معاون توسعه بازرگانی وزارت کشاورزی گفت: خبر فروش مرغ گرم کیلویی 50 هزار تومان با واقعیت بازار همخوانی ندارند چراکه بازرسان وزارتخانه رصد لحظه‌ای داشتند.البته گزارش‌هایی از گران‌فروشی در مرغ بسته‌بندی به‌دست ما رسید که به موقع با متخلفان برخورد کردیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، نشست مانور سراسری تشدید نظارت بر قیمت کالاهای اساسی 8 فروردین با حضور عباس عسگرزاده معاون توسعه بازرگانی وزارت کشاورزی برگزار شد.

در این نشست عسگرزاده از آغاز مانور علی بن ابی طالب برای نظارت بر بازار ماه رمضان خبر داد و افزود: مانور نظارت بر بازار ماه رمضان از 8 فروردین آغاز و تا پایان این ماه ادامه خواهد داشت. رویکرد و هدف ما این است که اجازه کم فروشی، احتکار و گران را ‌فروشی ندهیم.

وی با اشاره به ماموریت وزارت کشاورزی در تامین اقلام اساسی نوروز، گفت: بنا به مدارک و مستندات رسمی فراوانی در همه اقلام داشتیم و بازار نوروز تامین و هیچ گزارش کمبودی کالای اساسی به دست ما نرسید.

به گفته معاون وزیر کشاورزی؛ با وجود گستردگی جابه‌جایی‌ها و مسافرت شهروندان، اقلام مورد نیاز مردم در کل کشور تامین و رضایت مردم فراهم شد.

وی با بیان اینکه برای تامین کالاهای اساسی ایام نوروز از 3 ماه پیش برنامه‌ریزی‌های دقیق صورت گرفت، افزود: بازار لحظه به لحظه رصد شد و هر جا کمبودی احساس کردیم در زمان مشخص کالا به بازار تزریق شد. بسیج اصناف، بازرسان صمت که به وزارت کشاورزی آمدند و بازرسان تعزیرات حکومتی در این مسیر همراه ما بودند.

عسگرزاده با اشاره به ادامه مانور نظارت بر قیمت گذاری کالاهای اساسی، گفت: این نظارت تا پایان نوروز ادامه خواهد داشت و من به مردم قول می‌دهم که در بحث تامین نهاده‌ها، گندم، تخم‌مرغ، مرغ و گوشت با هیچ کمبودی مواجه نباشیم و مردم می‌توانند با آرامش و اطمینان نیازهای خود را خریداری کنند.

معاون توسعه بازرگانی وزارت کشاورزی با رد خبر فروش مرغ کیلویی 50 هزار تومان، افزود: نرخ مصوب مرغ گرم کیلویی 31 هزار تومان و مرغ منجمد کیلویی 20 هزار تومان تعیین شده است. این نرخ‌ها کارشناسی شده هستند و در آن همه هزینه‌های تولید اعم از قیمت نهاده و حمل و نقل لحاظ شده است.

وی میزان بازرسی و نظارت بر بازار را حدود 367هزار عنوان کرد و افزود: حدود 10 درصد از بازرسی‌ها به تشکیل پرونده قضایی منتهی شد. باید بگویم که در قیمت مرغ منجمد حتی یک گزارش تخلف نداشیم، این مرغ از سوی سازمان پشتیبانی امور دام توزیع شد اما در مرغ‌های بسته‌بندی شده شاهد برخی تخلف‌ها بودیم که به موقع ورود کردیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه 70 درصد از میوه ذخیره سازی شده برای نوروز به فروش رسید، گفت: میوه ذخیره سازی شده از سوی سازمان تعاون روستایی در تمام کشور توزیع شد و فروش آن تا پایان ایام نوروز ادامه خواهد داشت.

عسگرزاده با اشاره به واردات گوشت قرمز، گفت: گوشت قرمز یکی از اقلام اساسی سفره مردم است اما برخی دلال‌ها در توزیع گوشت پیش از آغاز نوروز شیطنت کردند و توزیع گوشت قرمز را کاهش دادند از این‌رو شاهد افزایش نرخ گوشت قرمز در بازار بودیم‌. به‌همین دلیل وزارت کشاورزی به موقع ورود و گوشت وارداتی در بازار توزیع کرد تا قیمت‌ متعادل شود. قیمتی که وزارتخانه برای نرخ دام تعیین کرده منطقی است و همه هزینه‌ها دامداران را دیده است ما 90 درصد هزینه دامداران را تامین می‌کنیم از این‌رو از آنها انتظار داریم که با همکاری بیشتری کنند و دام را نگه ندارند.

بنا به اظهارات وی، وزارت جهاد در ایام نوروز تعطیل نشد و باجدیت به وظایف قانونی خود عمل کرد.

این مقام مسئول با رد خبر واردات 18 هزار تن گوشت برزیلی مرجوع شده از چین به ایران، گفت: سازمان دامپزشکی با جدیت بر امنیت غذایی کشور نظارت دارد و اجازه واردات اقلام آلوده را نمی‌دهد با وجود نیاز کشور به ذرت، محموله ذرت آلوده را مرجوع کردیم.

وی با اشاره به نرخ خرید تضمینی گندم، افزود: قیمت گندم کیلویی 11 هزار و 500 تومان تعیین شد این نرخ رضایت کشاورزان را به همراه داشت از این‌رو کشاورزان حجم قابل توجهی از محصول خود را به دولت فروختند. باید بگویم تا به امروز  دولت حدود 10 هزار تن گندم از کشاورزان سیستان وبلوچستان خریداری کرد.

عسگرزاده در پایان گفت: ارز ترجیحی هنوز بر  کالاهای اساسی حذف نشده است و نهاده‌ها همچنان با نرخ سال گذشته بفروش می‌رسند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز