خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

مجموع متقاضیان نهضت مسکن و اقدام ملی، ۵.۲ میلیون نفر

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۷۱۱۶

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به ادغام دو طرح اقدام ملی و نهضت ملی مسکن تاکید کرد: پنج میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در این طرح‌ها ثبت نام کردند.

به گزارش ایلنا، محمود محمودزاده درباره طرح اقدام ملی و نهضت ملی مسکن گفت: با توجه به نظر شورای عالی مسکن، دو طرح نهضت ملی و اقدام ملی مسکن با هم ادغام شدند تا کسانی که از قبل ثبت نام کردند از مزایای این طرح استفاده کنند.

وی ادامه داد: بعد از پایش متقاضیان در این دو طرح مسکن، اسامی به ادارات کل استان و دستگاه‌های ذی ربط ارسال می‌شود تا پالایش شرط چهار که شرط سکونت پنج ساله است را تأیید کنند و افرادی که واجد شرایط هستند سایر مراحل را طی کنند.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن تا ۲۹ اسفند ماه ادامه دارد، اظهار داشت: بیش از ۴۲۸ هزار متقاضی مجرد بالای ۲۳ سال، در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند.

محمودزاده افزود: پرداخت تسهیلات مسکن به همه بانک‌ها ابلاغ شده است و بانک‌ها موظف هستند تا ۲۰ درصد سقف تسهیلات خود را به بخش مسکن اختصاص دهند.

وی با بیان اینکه از دی ماه که ثبت نام تسهیلات خود مالکی آغاز شد تاکنون ۸۸ هزار متقاضی ثبت نام کردند، تصریح کرد: هنوز دستورالعمل بانک مرکزی مبنی بر پرداخت تسهیلات خود مالکی به برخی از بانک‌ها در استان‌های مختلف ابلاغ نشده است و همین موضوع باعث شده تا پرونده بسیاری از متقاضیان همچنان در مرحله در حال بررسی باشد.

به گفته معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، مکاتباتی با رئیس کل بانک مرکزی در رابطه با تسریع در ابلاغ دستورالعمل پرداخت تسهیلات خود مالکی داشتیم تا این ابلاغیه به بانک‌های استان‌ها صورت گیرد و مشکلات برطرف شود.

محمودزاده با اشاره به روال دریافت وام خاطرنشان کرد: روال بدین گونه است که افراد در زمان ثبت نام بعد از بارگذاری مدارک، بانک عامل را انتخاب می‌کنند و هیچ گونه معطلی برای متقاضیان وجود ندارد و فقط باید متقاضی از شعب بانک پیگیری کند.

وی اضافه کرد: متقاضیان باید با بانک عاملی که انتخاب کردند در تماس باشند زیرا مدارک باید به صورت فیزیکی هم، در اختیار بانک قرار گیرد و هم اینکه اگر نقصی در پرونده باشد سریع برطرف شود.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات زمان ندارد و افرادی که هنوز به بانک معرفی نشدند، نگران نباشند و به بانک عامل برای پیگیری مراجعه کنند، ابراز داشت: از زمان منعقد شدن قرارداد چهار مرحله تسهیلات به نسبت پیشرفت پروژه (بعد از فنداسیون، بعد از پایان اسکلت، بعد از سفت‌کاری و بعد از نازک‌کاری) پرداخت می‌شود.

محمودزاده با بیان اینکه در طی دو ماه استقبال خوبی از تسهیلات خود مالکی صورت گرفت، عنوان کرد: در این مدت ۹۰ هزار متقاضی ثبت نام کردند و متوسط واحدها نیز حدود هشت واحد برای یک ساختمان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز