خبرگزاری کار ایران

اجلاس وزرای نیرو و انرژی کشورهای اتحادیه اوراسیا سال آینده برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۵۰۹۲

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی ساتکاب با اشاره به توسعه مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا، از برگزاری اجلاس وزرای نیرو و انرژی کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا در کشور طی سال آینده خبر داد.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "مجتبی اکبری" در جلسه هماهنگی با سازمان منطقه آزاد انزلی که در محل وزارت نیرو برگزار شد، توسعه مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و معرفی ظرفیت‌های منطقه آزاد تجاری انزلی را  بحث و بررسی کردند.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساتکاب، ضمن تاکید بر نتیجه‌گرایی و اثربخشی اجلاس، تشکیل دو کمیته (امور نمایشگاهی و تشریفات گمرکی) برای برگزاری مطلوب رویداد اجلاس وزرای انرژی کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا با فعالان بخش خصوصی صنعت آب و برق پیشنهاد کرد.

وی ضمن مهم برشمردن برپایی بهینه این رویداد، خواستار برقراری مناسبِ سایر تعاملات با منطقه آزاد انزلی و برگزاری سلسله جلسات به منظور برنامه‌ریزی‌های مطلوب در این زمینه شد.

همچنین "وحید طالب پور"، معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت برگزاری این رویداد، اظهار کرد: چنانچه متولیان اصلی این رویداد ( شرکت مادر تخصصی ساتکاب و منطقه آزاد انزلی) وظایف خود را که شامل هماهنگی‌های لازم با «شرکت‌های تجاری و فعال صادراتی صنعت آب و برق»، «انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران»، «ایجاد فضای برگزاری و نشست‌ها  B2، B2C » و «هماهنگی‌های تشریفات در منطقه آزاد» به خوبی انجام دهند، این نشست به بهترین نحو اجرا خواهد شد.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد انزلی، همچنین استفاده از ظرفیت‌های ایجاد شده برای توسعه تبادلات تجاری در کشور سوریه را نیز به‌عنوان یکی دیگر از همکاری‌های مهم پیش روی منطقه آزاد انزلی و ساتکاب دانست و بر اجرای آن تاکید کرد.

بر این اساس، از جمله دیگر موارد مورد بحث طرفین در این جلسه، «بررسی فرصت‌ها و مزیت‌های منطقه آزاد انزلی در حوزه گسترش تعاملات بین‌المللی با اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا»، «زیرساخت‌های لجستیکی»، «بندری - ریلی و ترانزیت بین المللی» و «امکانات و بسته‌های حمایتی این سازمان به منظور هم‌افزایی با توانمندی‌های موجود» بود.

این گزارش می‌افزاید، بر اساس پیشنهاد حاضران در جلسه، این رویداد قرار است دوم مهرماه سال 1401 برگزار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز