خبرگزاری کار ایران

پایبندی حدود ۱۳۰ درصدی اوپک‌پلاس به توافق کاهش تولید نفت

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۹۸۶۷

پایبندی اوپک‌پلاس به توافق کاهش تولید - با وجود توافق برای افزایش تولید به مقدار ۴۰۰ هزار بشکه در روز در ماه ژانویه - ۱۲۹ درصد بوده است.

به‌ گزارش ایلنا از خبرگزاری رویترز، یک منبع اعلام کرد که ناتوانی ائتلاف سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک‌پلاس) برای رسیدن به هدف تولید سبب شد پایبندی این ائتلاف به توافق کاهش تولید در ماه ژانویه باز هم افزایش یابد و به ۱۲۹ درصد برسد، این مسئله نشان‌دهنده کمبود عرضه در بازار است که سبب بالا رفتن بیشتر قیمت نفت می‌شود.

هدف این ائتلاف افزایش ماهانه تولید به مقدار ۴۰۰ هزار بشکه در روز از ماه اوت بوده‌است، اما بعضی از تولیدکنندگان اوپک‌پلاس نتوانسته‌اند به هدف افزایش تولید خود دست یابند.

برای نمونه، نیجریه و آنگولا در غرب آفریقا با توقف تولید و کمبود سرمایه‌گذاری دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

پایبندی ۱۲۹ درصدی به توافق کاهش تولید در ماه ژانویه بالاترین رقم در بیش ‌از ۲ سال گذشته را نشان می‌دهد. سطح پایبندی اوپک‌پلاس به توافق کاهش تولید در ماه دسامبر سال گذشته میلادی ۱۲۲ درصد و در ماه نوامبر پارسال ۱۱۷ درصد بود.

بر اساس داده‌های این منبع، پایبندی کشورهای عضو اوپک این ائتلاف در ماه ژانویه ۱۳۳ درصد بود، درحالی‌که تولیدکنندگان غیراوپک این ائتلاف ۱۲۳ درصد به این توافق متعهد بودند.

فاتح بیرول، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی از ائتلاف اوپک‌پلاس خواسته بود فاصله بین هدف تولید و عرضه واقعی خود را کاهش دهد.

این آژانس در گزارش اخیر ماهانه خود اعلام کرد که فاصله بین هدف تولید اوپک‌پلاس و تولید واقعی این گروه در ماه ژانویه به ۹۰۰ هزار بشکه در روز رسیده‌ بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز