خبرگزاری کار ایران

سخنگوی صنعت برق تشریح کرد:

زمستان را بدون خاموشی می گذرانیم؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۸۲۱۶

سخنگوی صنعت برق گفت: شرایط را به گونه‌ای تنظیم کرده‌ایم که طی این دوره با کمبود جدی مواجه نشویم و البته نیاز به همکاری همه مشترکان بخصوص مشترکان عمده دارد تا بتوانیم از این دوره سرد با تامین برق پایدار عبور کنیم.

مصطفی رجبی‌مشهدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره وضعیت تامین سوخت نیروگاه‌ها اظهار داشت: امسال نسبت به سال گذشته وضعیت تامین سوخت نیروگاه‌ها بهبود پیدا کرده و اگرچه میزان مصرف گاز نیز در بخش تجاری و خانگی افزایش قابل ملاحظه‌ای پیدا کرده و گاز تحویلی به نیروگاه‌ها کاهش یافته است. 

وی افزود: شرایط را به گونه‌ای تنظیم کرده‌ایم که طی این دوره با کمبود جدی مواجه نشویم و البته نیاز به همکاری همه مشترکان بخصوص مشترکان عمده دارد تا بتوانیم از این دوره سرد با تامین برق پایدار عبور کنیم.

سخنگوی صنعت برق درباره احتمال خاموشی گفت: اکنون تامین و سوخت‌رسانی وزارت نفت به نیروگاه‌ها استمرار دارد و امیدواریم مطابق برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات در دست انجام خاموشی نداشته باشیم.

وی درباره خاموشی‌های پراکنده در تهران بیان کرد: این خاموشی‌ها ناشی از محدودیت سوخت نیست، به دلیل حوادث اجتناب‌ناپذیر در شبکه ممکن است اتفاق بیفتد و یا اینکه اگر تعیمرات باشد، معمولا در فصل سرد شبکه را برای تابستان آماده می‌کنیم که ممکن است به صورت محدود و در زمان‌های از قبل برنامه‌ریزی شده که به اطللاع مشترکان می‌رسد برخی نقاط محدودیت و خاموشی داشته باشیم. 

 رجبی‌مشهدی تاکید کرد: خاموشی‌ها به هیچ عنوان به دلیل محدودیت سوخت نیست و صرفا به دلیل تعمیرات و یا حوادث است.

وی درباره صادرات و واردات برق نیز خاطرنشان کرد: صادات متناسب با وراداتی است که از کشورهای همسایه داریم، اکنون با توجه به محدودیت سوخت عمده تمرکز ما تامین برق داخل کشور است تا مشکلی پیش نیاید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز