خبرگزاری کار ایران

وزیر صمت:

کاهش ارائه فاکتورهای صوری به بانک‌ها با اجرای تامین مالی زنجیره‌ای

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۶۹۱۴

وزیر صمت اظهار داشت:‌ وی با تاکید بر اینکه از طریق این روش تامین مالی هم بانک‌ها و هم بنگاه‌های تولید مرتفع می‌شود، ادامه داد: یکی از مهمترین مزیت‌های تامین مالی زنجیره‌ای این است که برگشت‌پذیری منابع را محقق می‌کند و موضوع مهمتر، کاهش فاکتورهای صوری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فاطمی امین در مراسم امضای تفاهم‌نامه وزارت صمت و بانک مرکزی با بانک‌های عامل برای تامین مالی زنجیره‌ای با بیان اینکه این نحوه تامین مالی در نظام تامین مالی کشور بسیار موثر است، اظهار داشت: با روش تامین مالی زنجیره‌ای، دسترسی بنگاه‌ها، مولد به منابع افزایش پیدا می‌کند و همچنین در نهایت این ساز و کار باعث کاهش هزینه خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه از طریق این روش تامین مالی هم بانک‌ها و هم بنگاه‌های تولید مرتفع می‌شود، ادامه داد: یکی از مهمترین مزیت‌های تامین مالی زنجیره‌ای این است که برگشت‌پذیری منابع را محقق می‌کند و موضوع مهمتر، کاهش فاکتورهای صوری است.

وزیر صمت افزود: دسترسی به منابع مالی از طریق تامین مالی زنجیره‌ای راحت‌تر خواهد بود و می‌تواند گفت از طریق این روش، دسترسی به منابع مالی تا 30 درصد افزایش پیدا می‌کند.

فاطمی امین با بیان اینکه این روش تامین مالی با 7 بانک آغاز می‌شود که پس از اجرای آن قطعا بسیاری از مشکلاتی که امروز بخش تولید با آن مواجه هستند، برطرف می‌شوند، گفت: این یک رویکردی است که در 10 سال گذشته در دنیا مطرح شده و امروز یک کار مشترک و هماهنگ بین بانک‌های کشور است و یک گام بزرگ به سمت مدیریت نظام بانکی برداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه امروز اگر اقتصاد و تولید کشور 5 مشکل بزرگ داشته باشد به طور قطع یکی از آنها تامین مالی است، اذعان کرد: این روش باعث توزیع مناسب منابع مالی می‌شود و دیگر واحدها بیشتر از نیاز خود نمی‌توانند تسهیلات دریافت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز