خبرگزاری کار ایران

۵۰۵۵ مگاوات برق به مدار بازگشت

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۵۳۸۵

مدیرکل دفتر نظام‌های فنی، بهره‌برداری و دیسپاچینگ برق‌آبی شرکت مدیریت منابع آب ایران آخرین وضعیت تعمیرات سالیانه این نیروگاه­‌ها را تشریح و از بازگشت 5055 مگاوات واحد نیروگاهی برق‌آبی به مدار خبر داد.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "جواد حاجیانی" اظهار کرد: نیروگاه‌های برق‌آبی کشور با ظرفیت 12 هزار و 187 مگاوات، حدود ۱۶ درصد ظرفیت کل نیروگاه‌های کشور را تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه تعمیرات سالیانه ۱۳۲ واحد نیروگاه‌های برق‌آبی با ظرفیت 12 هزار و 161 مگاوات از دوازدهم شهریور سال جاری با هماهنگی دیسپاچینگ ملی شروع شده است، افزود: تاکنون تعمیرات اساسی ۷۷ واحد با ظرفیت ۵۰۵۵ مگاوات به اتمام رسیده است، تعمیرات ۲۴ واحد با ظرفیت ۳۸۰۵ مگاوات در دست انجام بوده و تعمیرات ۳۱ واحد با ظرفیت ۳۳۰۱ مگاوات هنوز شروع نشده است.

حاجیانی در این رابطه از آغاز تعمیرات اساسی نیروگاه‌های برق‌آبی باقی مانده در روزهای آتی خبر داد و گفت: بخش اعظم کار تا پایان سال به اتمام رسیده و واحدها آماده بهره‌برداری خواهند شد.

مدیرکل دفتر نظام‌های فنی، بهره‌برداری و دیسپاچینگ برق‌آبی شرکت مدیریت منابع آب ایران افزود: نیروگاه‌ سدهای انتهایی که وظیفه توزیع آب مصرفی پایین‌دست را بر عهده دارند، متناسب با آب ارسالی در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

به گفته حاجیانی، مطابق پیش‌بینی‌های انجام شده با انجام آبگیری تا انتهای اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، میزان انرژی قابل تولید در پیک تابستان سال آینده توسط نیروگاه‌های برق‌آبی، روزانه 55 هزار مگاوات ساعت خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز