خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

طبق قانون اساسی هیچ بسته‌ پستی باز نمی‌شود/ ۵ هاب منطقه‌ای ایجاد کردیم/ افزایش ۳ برابری حجم مبادلات پستی

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۱۴۱۰

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست ایران خاطر نشان کرد: در صورتی که محرز شود که مرسوله‌‌ای قاچاق است و یا کالای مشکوک و غیرقانونی در آن وجود دارد نمایندگان اصل 25 حاضر و بسته پستی باز می‌شود.

رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در پاسخ به این پرسش که چرا برخی از بسته‌های پستی در پروسه ارسال باز می‌شوند سپس به دست صاحبان آنها ارسال می‌شود؟ گفت:  طبق قانون اساسی هیچ بسته‌ای باز نمی‌شود مگر با حضور نمایندگان اصل 25 که نماینده قوه قضاییه و نماینده وزارت اطلاعات هستند.

وی درباره نوع بسته‌هایی که از سوی نمایندگان اصل 25 باز می‌شود، خاطر نشان کرد: در صورتی که محرز شود که مرسوله‌‌ای قاچاق است و یا کالای مشکوک و غیرقانونی در آن وجود دارد این نمایندگان حاضر و بسته باز می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اقدامات شرکت پست در یک سال اخیر، خاطر نشان کرد: در راستای نوسازی و بهسازی ناوگان حمل و نقل داخل شهری و برون شهری اقدامات شایسته‌ای صورت گرفته است. ما توانستیم در بخش داخلی 100 درصد ناوگان‌ها را افزایش بدهیم؛ برای این مهم 400 دستگاه وانت را خریداری کردیم. همچنین در بحث برون شهری 40 کامیون را خریداری شده است علاوه بر این از ظرفیت قطار در 8 استان برای ارسال مرسولات استفاده کردیم.

وی با اشاره به اینکه در گذشته همه مرسولات به تهران می‌آمد سپس به مقصد می‌رسید، افزود: در حال حاضر 5 هاب منطقه‌ای ایجاد کرده‌ایم که هر هابی چند استان را به هم متصل می‌کند باید بگویم مبادله بین هاب‌ها به‌صورت مستقیم صورت می‌گیرد. 22 خط مستقیم بین استان‌های همجوار ایجاد شده است که دیگر نیازی به آمدن هاب‌ها نیست به عنوان مثال بین زنجان- قزوین- تبریز خط مستقیم مبادله‌ای تاسیس کردیم.

این مقام مسئول ادامه داد: یک مرکز تجهیز مبادلات در تهران در حال نصب است که در دهه فجر افتتاح خواهد شد که بزرگترین مرکز تجهیز مبادلات خاورمیانه محسوب می‌شود که بسیار هوشمند است بحث هوشمندی و ردیابی بسته‌ها از ابتدای باجه قبول تا اینکه بدست گیرنده برسد رصد می‌شود و معلوم خواهد شد که بسته در کدام باکس و ماشین است.

به گفته وی، خط مستقیم که ایجاد شده در بین دو استان، میزان خطاها را کاهش خواهد داد و مرسولات ظرف 24 ساعت به مقصد می‌رسد.

سبحانی‌فر بابیان اینکه ترافیک مرسوله‌های پستی نداشتیم، تصریح کرد: قبوض برق الکترونیکی شده است اما از سوی دیگر بسته‌ها کوچک جای خود را به بسته‌های بزرگ دادند و حجم مبادلات ما 3 برابر افزایش پیدا کرده است. اگر در گذشته بسته‌های یک کیلویی توزیع می‌شد هم اکنون بسته‌های 10 تا 20 کیلویی را توزیع می‌کنیم.

وی ادامه داد: رویکرد ما تغییر کرده است شرکت ملی پست به عنوان سکوی تجارت الکترونیک شناخته و بسیاری از خرید و فروش‌های اینترنتی در پلتفرم شبکه پستی مبادله می‌شود. در همین راستا بحث روستا بازار را راه‌اندازی کردیم که بتوان بین تولید کننده و مصرف‌کننده ارتباط مستقیم ایجاد کنیم و کمک شود به صنایع دستی و تولیدات کشاورزی و دامی که تولیدات از روستا به شهرها به‌صورت مستقیم بفروش برسد.

این مقام مسئول در پایان درباره ارتباط پست با خرید وفروش آنلاین، خاطر نشان کرد: بخشی از ارسال مرسولات فروشگاه‌های اینترنتی از سوی شبکه پست به مقصد می‌رسد. سال گذشته نمایشگاه بین‌المللی کتاب را به خوبی مدیریت کردیم و ظرف 10 روز بیش از 1 میلیون و 300 هزار بسته کتاب را به 850 هزار آدرس ارسال کردیم باید بگویم که فروش آن در نمایشگاه فیزیکی بیشتر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز