خبرگزاری کار ایران

۹۸ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۰۱۶۱

رئیس سازمان چای کشور از تولید ۱۳۷ هزار تن برگ سبز چای در سال جاری خبر داد و گفت: ۹۸ درصد مطالبات چایکاران تاکنون پرداخت شده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، رییس سازمان چای کشور ضمن اعلام این مطلب افزود: امسال بهای برگ سبز چای بالغ بر ۷۶۰ میلیارد تومان شد.

حبیب جهانساز میزان تولید برگ سبز چای در سال جاری را ۱۳۷ هزار تن عنوان کرد و اظهار داشت: از این میزان ۱۳۵ هزار تن خرید تضمینی و بقیه خرید به صورت آزاد بوده است.

وی کل مبلغ پرداختی مطالبات چایکاران بابت بهای خرید تضمینی برگ سبز چای را حدود ۷۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.

جهانساز گفت: تاکنون ۱۰۰ درصد سهم دولت از بهای خرید تضمینی برگ سبز چای و حدود ۹۶ درصد سهم کارخانجات چای به چایکاران پرداخت شده است.

وی ادامه داد: مابقی پول چایکاران نیز به زودی در اختیارشان قرار می‌گیرد.

رییس سازمان چای کشور درباره پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به حوزه چای کشور گفت: طی امسال چایکاران و کارخانجات چای در کل ۴۵ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت دریافت کرده‌اند.

وی اذعان داشت: از این مبلغ ۳۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات سرمایه در گردش توسط صندوق تخصصی چای برای مواردی همچون احیای باغات، انواع هرس‌ها و خرید ماشین‌های کشاورزی و ماشین‌های حمل و نقل و ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان نیز تسهیلات سرمایه‌ای برای عملیات به زراعی تامین شده است.

جهانساز خاطرنشان کرد: تسهیلات سرمایه در گردش با کارمزد ۴ درصد و دوره بازگشت یک ساله و تسهیلات سرمایه‌ای با کارمزد ۴ درصد و دوره بازگشت ۴ ساله به چایکاران و کارخانجات چای پرداخت می‌شود.

وی میزان تولید چای خشک در سال جاری را ۳۱ هزار تن عنوان کرد و گفت: این میزان تولید نسبت به سال ۹۹ حدود ۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

جهانساز با بیان اینکه در جهان سالانه نزدیک به پنج میلیون تن چای تولید می‌شود، تصریح کرد: ایران در رتبه دوازدهم تولید چای در جهان قرار دارد.

وی اظهار داشت: چای ایران جزو چای‌های مطلوب و خوب جهان و عاری از آلاینده‌ها، بیماری و باقیمانده سموم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز