خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با ایلنا:

سهم ۶.۴ درصدی ایران از تخلیه و بارگیری کانتینرهای شمال اقیانوس هند و خلیج فارس/ از فرصت حضور پورت اپراتورهای جهانی در منطقه استفاده کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۹۲۹۰

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: در سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۲۵ میلیون TEU کانتینر در بنادر کانتینری شمال اقیانوس هند و خلیج فارس از غرب هند تا جنوب عراق تحلیه و بارگیری شده که ایران از این میزان سهم ۶.۴ درصدی داشته است.

بهروز آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا  با بیان اینکه افزایش شاخص‌های دسترسی بنادر، سرمایه گذاری‌های جدید و استفاده از تکنولوژی های نوین در مدیریت ترمینال های بندری از نتایج حاصل از فعالیت پورت اپراتور های بزرگ دنیا در بنادر منطقه است گفت: امروز بنادر کانتینری در تلاش هستندکه با ایجاد نقش مرکزی هاب فعالیت خود را در سایر بنادر منطقه از طریق ترانشیپ و جذب خطوط برتر کشتیرانی جهان و همچنین جذب کانتینرهای ترانزیتی کشورهای دیگر افزایش دهند.

وی با اشاره به تخلیه و بارگیری بالغ بر ۲۵ میلیون TEU کانتینر در بنادر کانتینری شمال اقیانوس هند و خلیج فارس از غرب هند تا جنوب عراق در سال 2020  ادامه داد: سهم عمده کانتینری کشورمان  از این میزان تخلیه بارگیری 6.4 درصد بوده‌است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: علی‌رغم محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا، رشد عملیات تخلیه و بارگیری کانتینری در منطقه خلیج فارس و دریای عمان رشد افزایشی داشت که دلیل این افزایش؛ تلاش بنادر منطقه برای اتصال به شبکه جهانی و حمل و نقل کانتینری از طریق افزایش شاخص های دسترسی بنادر، سرمایه گذاری های جدید و استفاده از تکنولوژی های نوین در مدیریت ترمینال های بندری بوده‌است.

آقایی با اشاره به نقش توسعه‌دهنده پورت اپراتورهای کانتینری جهان در ترمینال‌های کانتینری بنادر اظهار داشت: در اکثر بنادر مورد اشاره از غرب هند (موندرا و ناواشیو) تا جنوب غربی (جبل علی و خلیفه) تا جنوب غرب ام القصر، پورت اپراتورهای بزرگ دنیا PSA، PPWORLD، HUTCH، APM و MSG در حال فعالیت هستند.

 وی اتصال بنادر به شبکه جهانی حمل و نقل دریایی، استفاده از تکنولوژی های نو در مدیریت بنادر، طراحی و مبادلات کالا، ارتقاء نرم افزار مدیریت ترمینال های بندری و تقویت شاخص های هوشمندسازی در بنادر را از نتایج حاصل از فعالیت پورت اپراتور های بزرگ دنیا در بنادر منطقه دانست.

 مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به شیوه‌های فعالیت پورت اپراتورهای جهانی در بنادر از طریق قراردادهای همکاری و بهره‌برداری گفت: همزمان با حضور پورت اپراتورهای بزرگ دنیا و عقد قراردادهای راهبری ترمینال بندری و سرمایه گذاری بلندمدت؛ ورود خطوط کشتیرانی عمده دنیا به این بنادر تسهیل شده به‌طوریکه از همه خطوط بزرگ کشتیرانی دنیا MSC، COSCO ، CMA CGM Group و Mærsk به این بنادر تردد می کنند.

آقایی تاکید کرد: فعالیت اپراتورهای بزرگ و تردد خطوط کشتیرانی بزرگ فرصت بسیار مناسبی برای دسترسی و اتصال به شبکه جهانی حمل و نقل و در نهایت کاهش هزینه ها و زمان انتقال کالا را در پی خواهد داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز