خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مطرح شد:

گردش مالی ۶ تا ۷ میلیارد دلاری صنعت لوازم خانگی

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۸۱۴۰

دبیرکل انجمن لوازم خانگی اظهار داشت: به طور متوسط سالیان 6 تا 7 میلیارد دلار گردش مالی صنعت لوازم خانگی است. همچنین میزان واردات مواد اولیه و قطعات در 1400 یک میلیارد و 500 میلیون تومان برآورد شده است.

 عباس هاشمی، دبیرکل انجمن لوازم خانگی در نشست «آینده صنعت لوازم خانگی، چالش‌ها و راهکارها» در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی ضمن خوش‌آمدگویی به نمایندگان اقلیم کردستان ابراز امیدواری کرد که این نشست منجر به عقد قرارداد با آنها شود.

وی در ادامه در خصوص گردش مالی صنایع لوازم خانگی گفت: به طور متوسط سالیان 6 تا 7 میلیارد دلار گردش مالی صنعت لوازم خانگی است. همچنین میزان واردات مواد اولیه و قطعات در 1400 یک میلیارد و 500 میلیون تومان برآورد شده است.

وی عمده کشورهای مقصد صادرات را عراق، افغانستان، اتحادیه اروپا و شمال آفریقا دانست و بیان کرد: میزان صادرات لوازم خانگی به طور متوسط 300 میلیون دلار است که در برخی مواقع این عدد به 340 یا 260 میلیون دلار می‌رسد.

هاشمی صنعت لوازم خانگی را دارای پتانسیل بالقوه فراوانی دانست و گفت: صنعت لوازم خانگی دارای پتانسیل بالقوه فراوانی به لحاظ ارزش افزوده است. اگر به داد این صنعت نرسیم، این صنعت در حال کوچک شدن است. این یک سیگنال برای دولتمردان است که ضمن تسهیل فضای کسب و کار برای این صنعت، مهمترین چالش آن یعنی سرکوب قیمت را حل کند.

وی تصریح کرد: حضور همسایگانی همچون عراق، افغانستان، شمال آفریقا و... بازاری 37 میلیارد دلاری برای صنعت لوازم خانگی ایران فرصت است. با توجه به حضور شرکت‌های دانش بنیان و جوانان می‌توان از این پتانسیل در جهت رشد و شکوفایی این صنعت بهره برد.

هاشمی تاکید کرد: باید شاخص‌های کلان کشور اصلاح شود. در این راستا اگر قرار باشد تراز تجاری لوازم خانگی مثبت شود باید در بخش میزان نیاز ارز در این صنعت تجدید نظر شود. این امر از طریق تامین نیاز داخل به قطعات و افزایش صادرات می‌توان حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه کشور دارای پتانسیل خوب و بازار بالقوه در همسایگی خود است، گفت: امیدوارم با استفاده از پتانسیل شرکت‌های دانش بنیان، راه پیشرفت برای این صنعت هموار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز