خبرگزاری کار ایران

کارگران پاکدشت در انتظار صدور مجوز برای ساخت و ساز هستند/ چوب راه و شهرسازی لای چرخ تعاونی مسکن

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۲۱۱۷

مدیرعامل تعاونی مسکن کارگران پاکدشت با ابراز تاسف از کارشکنی‌هایی که برای ساخت مسکن از سوی اداره راه و شهرسازی صورت می‌گیرد گفت: کارگران بسیاری که 18 سال پیش با گرفتن وام و فروختن طلای همسر و دخترشان این زمین را خریدند تا سرپناهی برای خود بسازند، اکنون جان باخته اند، در حالی که همسر و فرزندانشان مستاجر هستند و گناه این وضعیت و ناله و نفرین بازماندگان بر دوش کسانی است که چوب لای چرخ تعاونی مسکن کارگران پاکدشت گذاشته و همچنان می‌گذارند.

 به گزارش ایلنا، نورعلی عباسی با یادآوری اینکه زمین پروژه تعاونی مسکن کارگران در سال ۸۳ خریداری شد و متولیان خانه کارگر بود گفت: بدلیل آنکه این زمین مشتاقان زیادی داشت، پروژه تحویل اتحادیه شد و ۲۵ تعاونی مسکن در قالب اتحادیه زمین ها را خریدند.

وی با اشاره به اینکه سهم جامعه کارگری از این ملک ۹۰۰ نفر بود گفت: کارگران امیدوار بودند هر چه سریعتر مسکن را بسازند و از اجاره نشینی راحت شوند، اما با کمال تاسف به دلیل کارشکنی های بسیار زیاد دستگاه‌های دولتی در ۱۸ سال گذشته، کارگران نتوانستند دست به ساخت و ساز بزنند و در نتیجه زمین های خود را به قیمت ناچیز واگذار کردند.

مدیرعامل تعاونی مسکن کارگران پاکدشت با اعلام اینکه اکنون از ۹۰۰ عضو تعاونی کارگری تنها ۳۶۰ کارگر ملک خود را نگه داشته و بقیه واگذار کرده‌اند گفت: با وجود آنکه در تمامی سال های گذشته پیگیری‌های مستمری از سوی رئیس اتحادیه تعاونی های مسکن پاکدشت صورت گرفته، اما همچنان با این مشکلات روبرو هستیم.

وی با اشاره به اینکه از تمامی دستگاه ها و مراجع مربوطه مدارک لازم برای ساخت و ساز را گرفته‌ایم گفت: متاسفانه فردی به نام پرویزی مقدم در اداره راه و شهرسازی مانع تراشی می کند و بارها به صراحت اعلام کرده تا زمانی که من هستم، اجازه نمیدهم یک آجر در این زمین ها روی هم بگذارید.

عباسی از طرح شکایت در مراجع قضایی خبر داد و گفت: موضوع زمین را در دادگاه صالحه بررسی و حکم به نام اتحادیه تعاونی‌های مسکن پاکدشت صادر شده، اما متاسفانه هیچ اقدامی به عمل نیامده است.

وی با اعلام اینکه به دلیل کارشکنی‌ها و غرض ورزی های افراد معلوم الحال، مردمانی که از اقشار فرودست جامعه هستند و به امید داشتن سرپناهی این زمین ها را خریداری کردند، از خانه دار شدن محروم شده اند گفت: این محرومان زمین‌های خود را به قیمت‌های ناچیز واگذار کردند و در حالی که می توانستند صاحب خانه شوند، همچنان مستاجر و از این خانه به آن خانه سرگردان و آواره هستند.

مدیرعامل تعاونی مسکن کارگران پاکدشت با ابراز تاسف از اینکه بسیاری از کارگرانی که املاک را خریدند، در هجده سال گذشته جان خود را از دست داده اند گفت: اکنون زنان کارگرانی که جان باختند، سرپرست خانوار شده و دنبال این هستند تا شاید بتوانند این زمین را بسازند و سرپناهی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه بیشتر کسانی که این زمین ها را خریدند، از محرومان جامعه هستند گفت: این محرومان با فروختن بخشی از اموال، گرفتن وام‌های با بهره، پول زمین را جور کردند، اما نمی دانستند که قرار است افرادی کینه توز مانع خانه دار شدن آنها شوند.

عباسی با یادآوری اینکه تا امروز سه بار با وزرای دولت روحانی جلسه داشتیم گفت: دستور اکید و مستقیم این وزرا برای حل مشکل زمین را گرفتیم، اما گویا زور پرویزی مقدم به همه اینها می چربد چرا که مانع اجرای دستور آنها شده اند.

وی با اعلام اینکه کار به جایی رسیده که هر روز مالکان زمین ها مقابل اتحادیه و تعاونی تجمع می کنند گفت: این کارگران و مالکان زمینها از نفرین گرفته تا توهین نثار کسانی می کنند که مانع ساخت و ساز در این زمین و داشتن سرپناه برای آنها شده اند.

مدیرعامل تعاونی مسکن کارگران پاکدشت با اعلام اینکه برادرش یکی از کسانی بوده که زمین های تعاونی را خریده بود گفت: اکنون برادرم از دنیا رفته و دائم با فرزندان و همسرش در تماس هستم و شرمنده از این که هر روز باید بگوییم وزارت راه و شهرسازی چوب لای چرخ تعاونی مسکن کارگران گذاشته و نمی توانید صاحب خانه شوید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز