خبرگزاری کار ایران

ثبت 6 میلی‌متر بارش در تهران

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۰۸۷۶

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: در نخستین سامانه بارشی فراگیر استان تهران فقط 6 میلی‌متر باران بارید.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "محمدرضا خانیکی" با بیان این مطلب اظهار کرد: سامانه بارشی از بامداد روز شنبه (8 آبان ماه) با ورود از غرب استان تهران موجی از برف و باران را در ارتفاعات و نواحی دشت‌های استان بر جای گذاشت که باعث ایجاد جریان‌های سیلابی در رودخانه‌های کرج در محل ایستگاه سیرا با آوردی بیش از 5 متر مکعب بر ثانیه، رودخانه شاهرود ورودی سد طالقان در محل ایستگاه شهرک با آوردی بیش از 4.5 متر مکعب بر ثانیه و ایستگاه تقی آباد در جنوب شهر تهران با آوردی بیش از 6.5 متر مکعب بر ثانیه شد.

خانیکی همچنین عنوان کرد: بر اساس اطلاعات به‌دست آمده ایستگاه‌های سیرا و سد امیرکبیر در حوزه سد امیرکبیر به ترتیب با 19.6 و 15.8 میلی‌متر بارش، ایستگاه‌های جوستان، زیدشت و آرموت در حوزه سد طالقان به ترتیب با 18.5، 12.8 و 11.5 میلی‌متر بارندگی بیشترین سهم را در این سامانه بارشی به خود اختصاص دادند.

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای تهران با اعلام هشدار با توجه به روند شدید کاهش ورودی‌های سدهای استان تهران خاطرنشان کرد: از همه شهروندان درخواست می‌شود که صرفه‌جویی و مصرف بهینه آب را همواره مدنظر داشته باشند تا بتوانیم بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مشکلی به جهت تأمین مطمئن و پایدار آب در روزهای پیش‌رو نداشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز