خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی:

خساست به خرج ندهیم/ نرخ سود اوراق زیرساختی بالای ۳۵ درصد باشد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۳۹۱

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: به دنبال روش‌هایی هستیم تا بتوانیم از منابع مردم در ایران و ایرانی‌های خارج از کشور آزادراه، راه‌آهن و بندر بسازیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رستم قاسمی در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه از آقای رسولی که چند سال سکاندار این مجموعه بودند و باعث ارتقای شاخصه‌ها شدند تشکر می‌کنیم، اظهار داشت: در این مدت شرکت‌های زیان‌ده به شرکت سود‌ده تبدیل شدندکه جای قدردانی و تشکر از مدیرعامل این مجموعه را دارد و آقای صالحی در آینده باید از این تجربیات استفاده کند.

وی با اشاره به اهمیت حمل و نقل در اقتصاد کشور ادامه داد: اگر حمل و نقل مناسب نباشد، واردات و صادرات به خوبی پیش نمی‌رود و من آشنا با حوزه حمل و نقل هستم و در بسیاری از پروژه‌های بندری، راه‌آهن و آزادراه کار کرده‌ام و می‌دانم که اهمیت حمل و نقل قابل عبور نیست.

قاسمی با بیان اینکه ایران از لحاظ ژئوپلیتیکی در منطقه‌ای بسیار منحصر به فردی قرار گرفته است، گفت: واقع شدن این در این مختصات ژئوپلیتیکی نقش اهمیت حمل و نقل را چندبرابر می‌کند و این حمل و نقل است که می‌تواند ایران را به کشورهای دوردست اتصال دهد که اقداماتی هم در این زمینه انجام شده اما کافی نبوده است.

وی تاکید کرد: هرچند برای افزایش سهم راه‌آهن در حمل بار و مسافر اقداماتی شده اما آغاز راه هستیم و باید اقدامات جهشی انجام شود چرا که این امکان برای کشور ما فراهم است که حمل و نقل ایمن و ارزان داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با موانع تحریم و مشکلات بین‌المللی مواجه هستیم، خاطرنشان ساخت: تجربه کار در شرایط تحریم را داشته‌ام و زمانی که ما با کشورهای دیگر در حوزه‌های هایتک همکاری داشتیم در کمتر از دو ماه پس از تحریم‌ها، این کشورها ایران را ترک کردند و ما توانستیم به دانش هایتک دست پیدا کنیم و این مهمترین مولفه دستیابی به دانش کارآمدی، توسعه و نیروی انسانی است.

قاسمی با تاکید بر اینکه آهن‌ها مهم نیستند بلکه آدم‌ها مهم هستند، یادآور شد: در کشور نخبگان و نیروهای انسانی بااستعداد و شرکت‌های دانش‌بنیان بسیاری داریم و با اطمینان می‌گویم با تکیه بر نیروی انسانی مستعد می‌توان از این مشکلات موجود عبور کرد. بارها گفته‌ام این انسانها هستند که آهن‌ها را تولید می‌کنند و آدم مهمتر از آهن است و می‌توانیم با نیروی انسانی بر مشکلات و موانع فائق بیاییم.

وی ادامه داد: در حال حاضر گسست‌هایی در شبکه حمل و نقل داخلی وجود دارد که در ابتدا باید این گسست‌ها را برطرف سازیم، بتوانیم با یک سیستم حمل و نقل یکپارچه سهم خود را از تجارت بین‌الملل افزایش دهیم که البته این نیاز به دیپلماسی اقتصادی محکم است. از این رو آینده روشنی برای حمل و نقل کشور می‌بینم.

این مقام مسئول با بیان اینکه بخش خصوصی در اجرای این پروژه‌ها می‌تواند تاثیرگذار باشد، ادامه داد: کشور بسیاری ثروتمندی داریم و هر کجای کشورمان روی ثروت راه می‌رویم. می‌توان بسیاری از مگاپروژه‌های وزارت راه و شهرسازی را بدون اعتبارات جاری و بودجه‌ای به اجرا رساند و نباید از منابع دولتی خرج پروژه‌های عمرانی کنیم.

قاسمی تاکید کرد: به دنبال روش‌هایی هستیم تا بتوانیم از منابع مردم در ایران و ایرانی‌های خارج از کشور آزادراه، راه‌آهن و بندر بسازیم.

وی تصریح کرد: همانطور که گفتم نباید در نرخ اوراق خساست به خرج دهیم. مردم در حال حاضر پول خود را در بانک سپرده‌گذاری می‌کنند و سود آن را می‌گیرند بنابراین برای هدایت نقدینگی به سمت اوراق باید نرخ سود اوراق را افزایش دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز