خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک :

خنثی‌سازی ۹۹ درصد تحریم‌ها با تامین تجهیزات/ در بخش ژئوتکنیک سهم ۲۳ درصدی داریم

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۶۴۱۰

مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت:با تأمین ابزار و تجهیزات بیش‌از ۹۹ درصد از تحریم‌ها را توانستیم بی‌اثر کنیمو به حدی از خودکفایی رسیده ایم که هر آزمایشی در بحث تکنولوژی و کنترل کیفیت پروژه‌های عمرانی را می‌توانیم انجام دهیم.

به گزارش ایلنا، مجید کیانپور در مراسم افتتاح فعالیت واحد‌های آزمایشگاهی مستقر در پروژه‌های عمرانی استان تهران با بیان اینکه بزرگ‌ترین هدف ما کمک به افزایش کیفیت پروژه‌های عمرانی است، گفت: رسالت ما افزایش کیفیت و ارتقاء پروژه‌های عمرانی است که بتوانیم کیفیت را رمز توسعه پایدار خود قرار دهیم .

وی با بیان اینکه  در یک‌سال گذشته حدود ۸۷ واحد محلی در سراسر کشور را توانسته‌ایم اضافه کنیم، ادامه داد:  در این حوزه با بخش‌های مختلف از جمله سازمان نظام مهندسی، مدیران شهرک‌ها تفاهم‌نامه‌های متعددی را منعقد کرده‌ایم. در ۴۲ واحد محلی در حال حاضر حضور مستقر داریم و در ۱۲ واحد هم حضور غیر مستقر داریم و در استان تهران حدود ۵۴ واحد مستقر و غیر مستقر داریم که این واحد‌ها در حال پیشرفت هستند.

مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک  افزود: در سایر استان‌ها هم از جمله سیستان‌ و بلوچستان توانستیم واحد‌های جدیدی را اجرا و راه اندازی کنیم ما با توسعه واحد‌های خود در استان‌های مختلف سعی داریم نقش قابل‌قبولی را در این حوزه ایفا کنیم.  در استان‌های بوشهر هرمزگان آذربایجان شرقی و قم به‌صورت میانگین تاکنون حداقل ۲ واحد آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک را افتتاح کرده‌ایم .امیدواریم بتوانیم به سهم خود را که ۱۳۰ واحد محلی است در آینده نزدیک برسیم.

کیانپور با بیان اینکه سهم واحد‌های آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ۲۳ درصد در بخش ژئوتکنیک است، افزود: امیدواریم بتوانیم سهم خود را در این حوزه به ۲۹ درصد برسانیم.

وی با اشاره به این‌که با تأمین ابزار و تجهیزات بیش‌از ۹۹ درصد از تحریم‌ها را توانستیم بی‌اثر کنیم گفت: با انجام ۵۵۰ آزمایش توان علمی و دانش خود را در عرصه عمران کشور توانستیم به نمایش بگذاریم. ما در کنترل کیفیت به حدی از خودکفایی رسیده ایم که هر آزمایشی در بحث تکنولوژی و کنترل کیفیت پروژه‌های عمرانی باشد را می‌توانیم انجام دهیم.

کیانپور بیان کرد: امروز ۷ پروژه مربوط به پروژه‌های آزمایشگاهی استان تهران را افتتاح کردیم و تا پایان سال تعداد پروژه‌های افتتاح‌شده را به ۸۷ پروژه خواهیم رساند و ما امیدواریم بتوانیم تعداد پروژه‌های آزمایشگاهی را به ۱۳۰ واحد برسانیم.

همچنین  احمد نوعی قالیباف، مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک استان تهران در مراسم افتتاح فعالیت واحد‌های آزمایشگاهی مستقر در پروژه‌های عمرانی استان تهران  گفت: با توجه به این تعداد آزمایشگاه توانستیم ۴۲ واحد آزمایشگاهی دیگر را فعال کنیم و از سوی دیگر ۱۳ واحد دیگر که به صورت غیرمستقیم خدمات کنترل کیفیت را در سطح استان تهران ارائه می‌دهد را هم توانسته‌ایم در دستور کار خود قرار دهیم.

وی افزود: در سال ۹۹ بیش‌از ۷۸ هزار مورد آزمایش در اداره‌ی کل توسط همکاران انجام دهیم و در پنج‌ماهه نخست امسال هم ۳۰ هزار آزمایش در زمینه مطالعات ژئوتکنیک انجام داده‌ایم. از ابتدای سال ۷۰۰ صد متر حفاری دستی و مکانیکی و ماشینی داشته‌ایم.

مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک استان تهران با بیان این‌که در بخش‌های دیگر هم از جمله متروی اسلام‌شهر توانستیم پل غیر همسطح آزمایشگاه مکانیک خاک احداث کنیم افزود: در بیمارستان بهارلو و سازمان مجری هم کار مطالعاتی آزمایشگاهی را هم فعال کرده ایم. در زمینه آزمایشگاه ۴۲۰ مورد آزمایش به‌اصطلاح نقطه جوش خط‌کشی جاده‌ها را کنترل کیفیت را انجام داده ایم و در پنج‌ماهه امسال ۱۳ طرح آسفالت داشته‌ایم که سه مورد این مربوط به فرودگاه مهرآباد چهار مورد مربوط به طرح بتن بیش‌ از ۸۰ هزار مورد آزمایش هم مربوط به تست میلگرد را هم در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

نوعی بیان کرد: همچنین در منطقه ۲ آزادراه تهران هم توانستیم آزمایشگاه خود را مستقر کنیم، پیش‌از این‌ هم در بازه زمانی سال ۸۷ تا ۹۴ در منطقه یک آزادراه تهران شمال توانستیم آزمایشگاه خود را مستقر کنیم و هم‌اکنون در ۲نقطه ۲۲کیلومتری مقدمات کار را شروع کرده‌ایم. در طرح اقدام ملی مسکن هم برای ۲ هزار واحد مسکونی توانستیم قرارداد ۱۲ ماهه برای استقرار آزمایشگاه پوشش دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز